van der HorstTotal 24 Hours of Spa

Nürburgring: Dubbele zege voor MS Racing in Race 2

MS Racing - Audi R8 LMS ultra
MS Racing - Audi R8 LMS ultra
MS Racing heeft in moeilijke omstandigheden een 1-2 gescoord in de tweede ADAC GT Masters race van het weekend. Het team kreeg gisterenavond laat nog de overwinning in de schoot geworpen nadat de winnende C. ABT Racing Audi van Thiim/Pepper 30 strafseconden kreeg aangesmeerd voor inhalen onder Safety Car Procedure. Vandaag ging de overwinning naar de Audi #24 van Marc Basseng en Florian Stoll, voor de #100 van Edward Sandström en Daniel Dobitsch.
Nicki Thiim leek bij de start nochtans goed op weg om revanche te pakken voor de verloren overwinning van gisteren. De Deen passeerde de Schütz Motorsport Porsche van Klaus Bachler in de openingsfase, maar viel later uit met problemen. Na de pitstops kwamen de MS Racing Audi’s vooraan postvatten, om vervolgens zonder al te veel problemen naar een 1-2 te rijden.

De Schütz Porsche verloor veel terrein toen een Safety Car procedure werd afgekondigd net op het moment dat de wagen zich ter hoogte van pit entry bevond. De rest van het veld dook de pitlane in, terwijl de gele 911 dat pas een ronde later deed en daardoor terugviel naar P8. Martin Ragginger reed echter een sterke inhaalrace en kon uiteindelijk nog beslag leggen op de derde en laatste podiumplek.

De Zakspeed Mercedes van kampioenschapsleider Luca Ludwig en Sebastian Asch kende een weekend om te vergeten. Net als gisteren vertrok men helemaal achteraan de grid, en ook vandaag kreeg men een drive through voor inhalen achter de Safety Car. Het duo werd uiteindelijk tiende en ziet met de derde plaats van Klaus Bachler hun voorsprong in het kampioenschap serieus slinken naar 30 punten.

Foto: ADAC



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in ADAC GT Masters op zondag 16 augustus 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Nürburgring - ADAC GT Masters.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons