Nürburgring: De laatste rechte lijn voor de Belcar Historic Cup


Er zijn vier verschillende platformen die samen rijden, maar apart punten scoren. Er zijn vijf meetings van telkens twee races. In totaal dus tien races waarvan de acht beste resultaten in rekening worden gebracht bij de eindafrekening. Iedere wagen moet dus de twee minst goede resultaten laten vallen.
Platform 1 is voorbehouden voor wagens met een FIA Historic Technical Passport (HTP) en een bouwjaar van 01/01/1947 tot 31/12/1990
Platform 2 is voor identieke wagens als platform 1, maar hebben technische evoluties en beschikken zodoende over een Nationaal Technisch Paspoort (NTP) en een bouwjaar van 01/01/1947 tot 31/12/1981
Platform 3 herbergt wagens met een NTP en een bouwjaar van 01/01/1982 tot 31/12/1990
Platform 4 zijn wagens met een NTP en een bouwjaar van 01/01/1991 tot 31/12/2000
Deze vier platformen zijn nog eens onderverdeeld in verschillende klassen volgens de cilinderinhoud. De punten in de klasse worden net als de punten per platform verrekend voor het Belgisch kampioenschap. De klassen hebben wel een eigen kampioenschap binnen promotor BRAVO.
Dieter Kuijl en Luc Branckaerts reeds zeker van de titel
Twee piloten zijn reeds zeker van hun ticket richting de RACB awards op de Heizel voor het afhalen van hun Belgische titel.





Over de derde plaats in platform 4 is het laatste woord nog niet gezegd. Hier staat de Mercedes 190 2.5 evo2 AMG van Samuel Verheggen op een voorlopige derde plaats. De onfortuinlijke St. Paul rijder kende in Assen een pechweekend met een slechte score door een niet optimale krachtbron die spartelde met elektronische problemen. Hij wordt nu op de hielen gezeten door de Porsche 964 van Eric Nulens en de BMW E30 325i van Sidney Dieleman. Verheggen heeft wel het nadeel dat hij reeds twee 0-resultaten scoorde. Hij moet zodoende tweemaal aan de finish staan om zijn kansen op de laagste podiumtrede gaaf te houden.








Foto's: BRAVO / David Noels
Tweet