Omloop van Vlaanderen: Nabeschouwing Citroën & DS BeLux
"Na het monteren van een ander differentieel achteraan, past de DS 3 R5 beter bij mijn rijstijl," vertelde de West-Vlaming. "Ik kan agressiever rijden. In plaats van zuiver in te sturen op de voortrein, gebruik ik de handrem wat meer en dat lijkt efficiënter. Bovendien is het ook veel plezanter. Ik ben blij met die twee snelste tijden voor Freddy en Kris. Ik bleef ook kort bij Freddy in het klassement. Helaas viel de oliedruk plots weg vlak na de start in Houthulst. Om de motor niet te beschadigen, heb ik de wagen meteen aan de kant gezet. Een oliedruksensor begaf en de motor verloor al zijn olie. Dit is heel jammer, want met een 2de plaats zou ik de laatste titelrivaal van Freddy geweest zijn. Maar, ik ben blij dat ik bewezen heb dat ik zijn snelheid kan evenaren."
Terwijl Verschueren moest opgeven, vond Jourdan Serderidis steeds beter zijn draai in de DS 3 WRC. Hij begon tijden tussen de toppers te draaien en was zelfs de allersnelste op de drie doortochten op de zoning in Roeselare. Hij rukte op in het klassement om uiteindelijk zijn debuut met een WRC te bekronen met een erg verdienstelijke derde plaats.
Citroën & DS BeLux Press
Tweet