van der Horst

Onlosmakelijk verbonden: State of Art en de autosport

Verschroeide rubber, gierende motoren en smeulend asfalt; de autosport blijft jong en oud boeien. Zowel fabrikant als coureur zijn verwikkeld in een wapenwedloop die het uiterste van ze vergt. Hoewel niet gevoed door benzine en adrenaline, is de naarstigheid van het racecircuit een feest van herkenning voor herenmodemerken. Om op te vallen moeten ontwerpers niet bang zijn om gas te geven waar anderen op de rem trappen. Daarnaast is de samenwerking tussen mens en machine een bijzondere inspiratiebron. Dit geldt ook voor het Nederlandse kledingmerk State of Art.

De Porsche van State of Art

Albert Westerman Jr. was als klein kind al gefascineerd door de Porsche 365 1500 S Cabrio; een onbetwiste klassieker. Die liefde voor sportwagens is nooit verdwenen en vormt de basis waarop zijn herenmerk State of Art kleding ontwerpt. Zo geven ze een moderne twist aan klassieke ontwerpen. Dit heeft geleid tot tijdloze collecties die sinds 1987 een stempel drukken op sportieve herenmode. Net zoals de klassieke Porsche verzameling van Westerman fulltime wordt onderhouden door twee gespecialiseerde monteurs, zo hecht State of Art ook veel waarde aan authentiek vakmanschap. Achter de schermen werkt een deskundig team om op een nuchtere manier stijlvolle kleding te leveren. Het merk staat voor comfort dat robuust én verfijnd uitziet. Deze speelse tegenstelling zorgt ervoor dat State of Art kleding geschikt is voor iedere man en gelegenheid.

Het ambacht van sportieve kleding

State of Art houdt rekening met de laatste trends om daar vervolgens een eigenzinnige draai aan te geven. Toch blijf kwaliteit de absolute prioriteit. Wil je mannenkleding die de tand des tijds doorstaat, dan moet je denken aan de lange termijn. Dit begint al ver voor de katoenoogst door duurzame keuzes voor mens en milieu te maken. Zo gebruiken ze alleen hoogwaardige materialen voor kleding die je langer kunt dragen dan één seizoen. Een outfit die dus tegen een stootje kan. Dit merk je direct aan de details die nauwkeurig zijn aangebracht. Daarnaast is State of Art kieskeurig met wie ze (langdurig) samenwerken. Transparantie speelt hierin de sleutelrol. Met hun eigen label “Responsible. Together.” zetten ze stappen naar een groenere en eerlijkere kledingindustrie.

Een icoon geworteld in de racewereld

Dat zijn liefde voor sportwagens niet oppervlakkig was, bewees State of Art-oprichter Albert Westerman Jr. toen hij zelf achter het stuur kroop. Hij nam deel aan verschillende rally’s in binnen- en buitenland, waaronder Zandvoort en Francorchamps. Daarnaast gebruikte hij zijn unieke Porsche verzameling om extra publiciteit te genereren voor State of Art. Het merk was zelfs enkele jaren sponsor van het wereldberoemde Mille Miglia in Italië. Hoewel Westerman in 2018 overleed, blijft zijn nalatenschap tot de verbeelding spreken. Zijn passie voor racen en Porsche is nog steeds voelbaar in de huidige collecties van State of Art. Van poloshirts tot overhemden en van truien tot jassen; elk kledingstuk straalt dezelfde tijdloze klasse uit. Zo kun je State of Art prima dragen naar een barbecue met vrienden of een borrel met collega’s. Uiteraard misstaat het ook niet tijdens een gezellig dagje aan het circuit!


Persbericht DB Online Marketing



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Automotive op dinsdag 13 september 2022.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons