Opel Corsa GSi: Opel haar beste beslissing


Pit


Recaro

Peuter


Ja, het accelereren is niet hetzelfde als met 200 pk, maar die 1.4l benzinemotor trekt zich vooral hoog in toeren goed uit de slag, (van 0 naar 100 km/u onder de negen seconden), en klinkt zoals een gouwe ouwe benzinemotor 20 jaar geleden ook al klonk en voor ons part hoort te klinken: van het gezoem van een dozijn hongerige horzels tot het geronk van een volwassen wespennest op zoek naar hun koningin. Als je jouw hand een even op de pook houdt, gaat die na een tijdje tintelen. Zo hebben we benzinespurters graag, met een rauw kantje dat je ook fysiek voelt.
Lustgevoel


Dit is een superplezante wagen die perfect beantwoordt aan alle wensen van een bestuurder die graag sportief rijdt en daarvoor geen 200 pk nodig heeft. Maar de Corsa leent zich ook uitstekend tot dagdagelijkse (stads)wagen, dankzij zijn comfort en ergonomie. Met een basisprijs van 21.355 euro is de GSi zeker geen prijsbreker. Het nadeel is dat de Corsa met die prijszetting wel in de buurt ligt van segmentgenoten die wel 200 paarden onder de kap hebben. Toch durven we de som te rechtvaardigen. Daarvoor heeft ie ons veel te veel doen lachen en kirren.
Voor wie het nog niet hoorde, zet de oren nog eens open: GSi is terug!
Foto's: Sandro Delaere & RIP
Tweet