Paul Ricard: Enzo Ide komt ronde te kort voor algemene zege met gewaagde bandenstrategie
Bij het afwerken van de pitstops koos men in het kamp van Pino Sperlinga ervoor om slicks te monteren in de hoop dat het asfaltlint spoedig een droge lijn zou vertonen. Voor Enzo Ide was het in de eerste ronden van zijn stint dan ook alle hens aan dek om voldoende temperatuur in de banden te krijgen, laat staan de wagen op de baan te houden. De AT Racing en Villorba Corse Ferrari’s opteerden net als de meerderheid van het veld opnieuw voor regenrubber en konden na de pitstops de eerste twee posities innemen voor de West-Vlaming die ook nog eens 15 'successeconden' bij zijn tijd in box mocht toevoegen. Op tien minuten van het einde begon Ide echter aan zijn remonte door ronde na ronde meerdere seconden goed te maken. Beide Ferrari kregen het zichtbaar moeilijk op hun regenrubber, in die mate zelfs dat leider Alexander Talkanitsa Sr. spontaan rondging en achter Montermini moest aansluiten. In de laatste ronde kon Ide met een knap uitremmanoeuvre voor de chicance op de Mistral de AT Racing Ferrari nog passeren voor de tweede plek, maar de leidende Villorba Corse Ferrari bleef net buiten schot ondanks de snelste wedstrijdronde van de West-Vlaming die maar liefst 4 seconden sneller was dan die van de leider.
Na hun magistrale overwinning van gisteren werd het vandaag dus een tweede plaats algemeen en de overwinning in GTS. Ide en Soulet houden dus de leiding in het kampioenschap vast met twee punten voorsprong op de Scuderia Villorba Corse Ferrari. Afwachten of beide heren deze positie zullen verdedigen tijdens de rest van het seizoen. De door Patrick Selleslagh gerunde Corvette van Bert Longin werd door Diederik Sijthoff nog als vijfde over de meet gestuurd, nadat de Noorderbuur tijdens zijn stint nog wat plekken kon goedmaken. Van de vier Corvettes in de wedstrijd presteerde die van het Belgisch-Nederlands duo het beste en beide heren keren dan ook huiswaarts met de vijfde plek in de stand.
Foto's: Fotospeedy/GT Open
Tweet