van der Horst

Paul Ricard Test: Christian Klien (Morand Morgan) snelst – Murphy blijft primus

Greaves Motorsport - Zytek-Nissan
Greaves Motorsport - Zytek-Nissan
Net als bij de FIA WEC testen die vorige week reeds werden gehouden op het circuit van Paul Ricard, slaagde het merendeel van de ELMS-deelnemers er niet in om de tijden van de eerste dag scherper te stellen. Uiteindelijk was het Christian Klien die in de voormiddag met de Morand Racing Morgan-Judd de snelste dagtijd realiseerde in 1:49.257, doch daarmee onder zijn chrono van gisteren bleef. Veelvoudig Le Mans winnaar (in diverse klassen) Tom Kimber-Smith zette op de Greaves Motorsport Zytek-Nissan in dezelfde sessie de tweede tijd neer en was daarmee de enige LMP2 die vandaag een verbetering liet optekenen. In de namiddag was het dan weer de Morgan-Nissan van TDS Racing die de tabellen aanvoerde, gevolgd door de Murphy Prototypes Oreca-Nissan.
Murphy Prototypes - Oreca-Nissan
Murphy Prototypes - Oreca-Nissan
Laatstgenoemde Ierse LMP2 verlaat de test overigens ook met de beste chrono, die gisteren namiddag door GP2-rijder Nathanael Berthon werd neergezet. In tegenstelling tot gisteren kwamen er vandaag geen ernstige incidenten voor, al kwamen onder meer de Race Performance Oreca en Prospeed Porsche niet meer in actie omwille van de opgelopen schade.

 
Gulf Racing UK - Porsche 997 GT3 RSR
Gulf Racing UK - Porsche 997 GT3 RSR
De Ferrari dominantie in de GTE-klasse ging vandaag gewoon door, met alle 458 Italia’s in de top 7, aangevoerd door het Kessel Racing exemplaar in handen van Matteo Cressoni. De Gulf Racing UK Porsche (!) 997 GT3 RSR #86 was best of the rest maar moest al +1.625s toegeven, terwijl het verschil voor de Aston Martin Vantage van het team (laatste) al opliep tot +3.092s. Ook in GTC noteren we twee Ferrari’s aan de top, met op kop de #72 van SMP Racing, terwijl het AF Corse exemplaar van onze landgenoot Adrien De Leener zich opnieuw kon handhaven in de middenmoot. 

--- Gecombineerde tijden ELMS testdagen Paul Ricard ---
 
 


Foto's: ELMS



Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in European Le Mans Series op woensdag 2 april 2014.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons