Pepe Oriola tekent voor eenmalig TC2T-optreden in Macau
Aanvankelijk zou Pepe Oriola in 2014 met een door Mike Earle, op basis van de Ford Fiesta, ontworpen TC1-auto in de vernieuwde serie zijn aangetreden. Het Onyx-project stierf evenwel een stille dood nadat constructeur Ford zich van het opzet distancieerde en een mogelijke homologatie weigerde. Oriola bleef hierdoor onverwacht met lege handen achter op een moment dat alle competitieve TC1-zitjes al waren begeven. De Barcelonees stelde zijn ervaring daarop ten dienste van werkgever Campos Racing door als coach jonge rijders in o.m. het ETCC met raad en daad bij te staan.
Maanden geleden heette het nog dat Oriola einde seizoen ook de volledige Aziatische WTCC-toer met Campos zou afwerken aan boord van één van de TC2T SEAT Leon van het team. Door de uiterst geringe interesse in de TC2T-klasse evenwel werd dit opzet thans tot één enkele wedstrijd in Macau teruggeschroefd.
Oriola zélf had eerder laten verstaan grootse plannen voor 2015 te koesteren. Campos Racing zet dit jaar voor Hugo Valente en Dusan Borkovic twee TC1 RML Chevrolet Cruze's in en ergens zou het geen verrassing zijn geweest mocht de jonge Spanjaard in 2015 zijn come back met een TC1-bolide van het team uit Valencia hebben gemaakt.
Volgens recente berichten in de Spaanse pers zou Oriola evenwel zijn zinnen hebben gezet op de nieuwe, door Marcello Lotti opgerichte TC3 Series. Lotti heeft al te kennen gegeven dat onder meer de Seat Leon Racer een geknipte wagen voor zijn serie zou zijn en Oriola kon tot dusver steeds op de steun van SEAT Sport en diens sportbaas Jaime Puig rekenen. Wordt vervolgd.
Foto's: Hans van Onsem
Tweet