van der Horst

Porsche kiest voor zescilinder motor voor nieuwe 718 GTS 4.0 modellen

Porsche Cayman 718 GTS 4.0
Porsche Cayman 718 GTS 4.0
Porsche vervangt de 718 GTS, de meest sportieve versies van zowel de Boxster als de Cayman, door de 718 GTS 4.0. Opvallend is dat de viercilinder turbo motor vervangen wordt door een atmosferische boxermotor met zes cilinders die niet minder dan 400 pk levert.
Porsche Boxster 718 GTS 4.0
Porsche Boxster 718 GTS 4.0
De zescilinder motor die nu in de 718 GTS 4.0 versies wordt teruggevonden is deze die ook al gebruikt wordt in de 718 Spyder en de 718 Cayman GT4. Met zijn vierhonderd pk heeft deze motor 35 pk meer dan de 4 cilinder van de 718 GTS en stuwt hij de wagen van 0 naar 100 km/u in 4,5 seconden. De topsnelheid bedraagt nu 293 km/u. In tegenstelling tot de vorige modellen zijn de 718 GTS 4.0  Boxster en Cayman nu enkel verkrijgbaar met een manuele zesversnellingsbak.

Porsche Cayman 718 GTS 4.0
Porsche Cayman 718 GTS 4.0
Beide modellen zijn ook standaard uitgerust met het Porsche Active Suspension managment systeem en het chassis werd met 20 millimeter verlaagd tegenover de standaard modellen. Kenmerkend voor de 718 GTS 4.0 modellen zijn ook de zwart afgewerkte details, die het sportieve karakter moeten accentueren waaronder mat zwarte 20-duimsvelgen en zwarte luchtinlaten. Het donker afgewerkte interieur vergroot nog het sportieve karakter dat de wagen moet uitstralen.  

Foto's: Porsche Press
 
 



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Automotive op vrijdag 17 januari 2020.
  • VR Racing

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons