van der Horst

Porsche presenteert Cayman T en Boxster T

Porsche 718 Cayman T - Porsche 718 Boxster T
Porsche 718 Cayman T - Porsche 718 Boxster T
Porsche komt met een nieuwe uitvoering voor de Porsche Cayman en de Porsche Boxster, naast de reeds bestaande standaarduitvoeringen, de GTS-variant en de S-versie. De 718 T knipoogt naar de "Touring"-modellen uit de jaren '60, al gaat die verwijzing niet helemaal op bij de recentste incarnatie. Qua motorisatie is enkel de 300pk sterke 4 cilinder turbo boxer beschikbaar. Deze wordt gekoppeld aan het PASM-sportonderstel en 20 duims velgen voor een sportievere rijervaring, evenals aan een manuele zesbak (een PDK-automaat is een optie) met PVT-sperdifferentieel. Er worden hier en daar ook enkele grammen bespaard, onder meer door het vervangen van de binnenste klinken door lussen en het verwijderen van het infotainment systeem - dat weliswaar nog als optie kan worden genomen.
Interieur Porsche 718 Boxster T
Interieur Porsche 718 Boxster T
Standaard komt de 718 T ook met het Sport Chrono-pakket, dat rijmodi Normal, Sport, Sport Plus en Individual laat selecteren via het stuur. Sport en Sport Plus activeren een sportievere afstelling van zowel de motorsturing als de gasrespons, terwijl de automatische tussengasfunctie ondersteuning biedt bij het terugschakelen met de manuele versnellingsbak. Sport Plus maakt het rijgedrag van de 718 T nog scherper via een sportievere configuratie van het Porsche Active Stability Management (PASM), de Porsche Active Drivetrain Mounts (PADM) voor adaptieve koetswerkplaatsing en de optionele Porsche-versnellingsbak met dubbele koppeling. In combinatie met de PDK staan ook een Launch Control-functie en een Sport Response-knop in het midden van de Mode-schakelaar ter beschikking.

Een sprintje van 0-100 duurt 5,1 tellen - of 4,7 met de automaat - en de topsnelheid bedraagt 275 km/u. Prijs (inclusief BTW) voor dit alles bedraagt een 65.800 euro voor de Cayman T en 67.856 euro voor de Boxster T.

Foto's: Porsche AG



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in Autonieuws op zaterdag 22 december 2018.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons