van der Horst

Porsche Taycan: De eerste stap naar complete EV-technologie

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche is vanaf volgend seizoen aanwezig in de Formule E met haar allereerste elektrische aandrijving en trekt die lijn ook door in haar eigen gamma. Gisteren werd op drie verschillende plaatsen - op zelfs drie verschillende continenten - de Porsche Taycan - het nieuwe vlaggenschip van het merk - voorgesteld. Het is de eerste sportwagen van het merk uit Weissach die compleet elektrisch aangedreven is.
Porsche Taycan Turbo S
Porsche Taycan Turbo S
De eerste volledige elektrische modellen die vanaf 2020 op de markt zullen verschijnen, zijn de Taycan Turbo S en Taycan Turbo en eind volgend jaar wordt dan ook de Taycan Cross Turismo verwacht. Volgens de Duitse constructeur is dit nog maar het begin van het gamma, want zij gaan namelijk nog verder met hun Porsche E-Performance. Daarbij zullen zij zich niet alleen op snelle wagens toeleggen, maar ook minder krachtige bolides zullen binnenkort op de markt verschijnen. Hierdoor zullen zij maar liefst 6 miljard euro spenderen aan elektromobiliteit.

Porsche Taycan Turbo S en Turbo
Porsche Taycan Turbo S en Turbo
Qua prestaties moeten de nieuwe modellen niet onderdoen voor de benzine-aangedreven wagens van Porsche. De Turbo S haalt een bereik van 412 kilometer en gaat van 0 naar 100 km/u in 2,8 seconden, terwijl de Turbo er 0,4 seconden langer over doet en een bereik van 450 kilometer haalt. Topsnelheid voor beide versies werd afgerond op 260 km/u. Wie dit model graag in zijn garage wil zien staan, zal toch diep in zijn buidel moeten tasten. Het prijskaartje staat respectievelijk op 185.456 euro en 152.136 euro.

Foto's: Porsche AG



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in Automotive op donderdag 5 september 2019.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons