van der Horst

Porsche toont de nieuwe 911 Turbo S Exclusive Series (+ Foto's)

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
De nieuwe Porsche 911 Turbo S Exclusive Series is de meest krachtige en exclusieve 911 Turbo S ooit. Van de coupé met 446 kW (607 pk) zullen wereldwijd slechts 500 exemplaren gebouwd worden. Behalve met een vermogenstoename van 27 pk onderscheidt de 911 Turbo S Exclusive Series zich van de standaard 911 Turbo S met zijn unieke design, nog hoogwaardigere materialen en luxueuze details. De sportwagen wordt met extreem oog voor detail met de hand afgewerkt in de nieuwe Porsche Exclusive Manufaktur in het hoofdkantoor te Zuffenhausen. Deze interne werkplaats, voorheen bekend als ‘Porsche Exclusive’, is gespecialiseerd in maatwerk en is verantwoordelijk voor reeksen in beperkte oplage. Bovendien kunnen Porsche-klanten voor de eerste keer ooit kiezen voor een bijbehorende chronograaf van Porsche Design in hetzelfde design als hun sportwagen.

Meer kracht, betere prestaties

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
De 3,8 liter zescilinder biturbo-boxermotor met een exclusieve powerkit levert een maximumkoppel van 750 Nm tussen 2.250 en 4.000 t/min. Daarmee accelereert de 911 Turbo S Exclusive Series in 2,9 s van 0 tot 100 km/u en doet hij er slechts 9,6 s over om de kaap van 200 km/u te overschrijden. De sportwagen kan een topsnelheid van 330 km/u bereiken. De 911 Turbo S Exclusive Series wordt standaard met zwartgelakte 20-duimsvelgen met centrale wielmoer geleverd. Hun ontwerplijnen zijn met behulp van een nieuwe lasertechnologie zorgvuldig afgewerkt in Golden Yellow Metallic.

Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series
Voor de eerste keer zijn de remklauwen van het keramische remsysteem (PCCB) af fabriek in een zwart gelakte versie beschikbaar met het Porsche-logo in Golden Yellow Metallic. Het actieve sportonderstel met Porsche Active Suspension Management (PASM) en het Sport Chrono-pakket zijn opgenomen in de standaarduitrusting. De achterasbesturing en de onderstelregeling Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) verbeteren het rijgedrag en bieden stabiliteit.
 


Foto's: Porsche AG



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Varia op donderdag 8 juni 2017.
  • De Swert Opticiens

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons