van der Horst

Race Promotion Night: Belgium Racing Porsche aan de leiding na spannend wedstrijdbegin

Huygens/Vandenabeele - BMW E36
Huygens/Vandenabeele - BMW E36
Op het moment dat de wagens net 2 uren wedstrijd achter de rug hebben kwam de safety car op de baan om de BMW E30 van Qvick/Qvick te ontzetten. Tot dan kenden we een spannend wedstrijdbegin waarbij de Belgium Racing Porsche en de BMW E36 van Huygens/Vandenabeele mekaar afwisselden aan de kop van de wedstrijd. Op het moment dat de safety car de baan op kwam lag de Mini Challenge van Michalakis/Van Samang/Serck aan de leiding, maar bij het hervatten van de race nam de BMW #17 de leiding weer over aangezien de Mini binnen moest om te pitten. Derdaele/Hoevenaars/Heyer/Hoogaers, die een extra stop moesten maken omdat hun wagen te veel decibels produceerde hebben inmiddels de koppositie terug overgenomen.
  • LTF
Race Promotion Night: De BGDC wedstrijd in beeld gebracht
Om Kwart voor vijf namen 62 wagens de start voor de 5 uren durende race. De eerste ronde verliep zonder problemen maar bij het voor de tweede maal aansnijden van de eerste linkse ging de Clio van Wijtzes/Van Bellingen rond zijn as. Gelukkig konden alle achter komende wagens er zonder problemen langs. De Belgium Racing Porsche ging er als een speer vandoor met de BMW’s #17 en #64 in zijn spoor. Al na vier ronden werden de eerste achterblijvers gedubbeld en in het gewoel kon de BMW van Huygens/Vandenabeele even de koppositie overnemen. De Porsche nestelde zich al gauw terug aan de leiding maar kort nadat Derdaele het stuur had overgegeven aan Heyer moest de Porsche terug binnen voor een waarschuwing wegens het produceren van meer dan 95 decibels. Ook de BMW 120 D van De Vocht/Van Loo/Meulders kreeg af te rekenen met een te luidruchtige motor.

De Wit/Bouillon - BMW E30
De Wit/Bouillon - BMW E30
Na nog geen uur wedstrijd kwam de BMW van De Wit/Bouillon de pits binnen met problemen aan de achterbrug, de wagen werd de pits ingeduwd en verloor ettelijke ronden en daarbij alle hoop op een goed resultaat. Met nog vier uren te gaan lag de Belgium Racing Porsche aan de leiding voor de BMW van Huygens/Vandenabeele en de BMW van Navez/Sanen/Verwinp. Ook het volgende uur waren het deze drie wagens die de kopposities beheersten al kon de BMW van Longin/Piessens door zijn pitstop lang uit te stellen even van de leiding proeven.

Foto's: Arne Simons & Niels Vaeck



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in Belgian Gentlemen Drivers Club op zaterdag 8 november 2014 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Race Promotion Night.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons