Rally van Haspengouw: Nabeschouwing DG Sport Compétition
De Truienaar stapte immers zonder problemen over van de WRC 2.0 - die hij vorig jaar bestuurde – naar de meest recente generatie van de R5-klasse. Een aanpassing die Alain Georges helemaal niet verrast: “Kris had inderdaad niet veel tijd nodig om de Peugeot 208T16 onder de knie te krijgen. Je moet weten dat deze bolide, net zoals alle ander R5, een heel smal exploitatievenster hebben: je moet weten dat de motor pas bij een bepaald toerental een optimaal rendement levert en het is aan de rijder om dat bij elke situatie proberen vast te houden. Kris Princen weet deze parameter echter perfect te beheersen en voelt zich aan het stuur van onze auto als een vis in het water.”
De auto werd door het team van DG Sport Compétition tijdens twee heel nuttige testsessies tot in de puntjes vastgesteld: “Maandag hebben we de afstellingen vastgelegd en ’s anderendaags werd de wagen helemaal in wedstrijdmodus gezet zodat Kris en Peter op de dag van de wedstrijd helemaal wisten waar ze aan toe waren. De dag voor de rally voerden we op het droge nog een laatste controle uit, zodat we helemaal zeker waren van onze keuze. Toch was het tijdens de laatste chronorit nog even schrikken: door een probleem met de pomp blokkeerden de remmen, zodat Kris even heel hard moest duwen om ze weer los te krijgen… Hoewel we daar meer dan 40 tellen bij inschoten, kwam onze zege niet in gevaar. Maar het bewees wel dat een overwinning pas op het eindpodium kan worden behaald. In het atelier zullen we het systeem nu degelijk controleren om te vermijden dat dit probleem zich bij de volgende wedstrijden zou herhalen. Eén ding is zeker: deze eerste overwinning is voor het hele team van DG Sport Compétition een hele opsteker, en we zijn vast van plan om op dit elan door te gaan!”
DG Sport Compétition Press
Tweet