van der Horst

Rally van Wallonië: Nabeschouwing Kris Princen - Peugeot België-Luxemburg

Kris Princen staat niet aan de aankomst van jaargang 2015 van de Rally van Wallonië. Hij leidde de wedstrijd, maar raakte een betonblok dat de stuurinrichting van de Peugeot 208 T16 uit de ateliers van DG Sport zwaar pijn deed. De opgave was niet meer te vermijden…
In de rallysport spelen honderden factoren een rol, en sommigen daarvan laten een bittere nasmaak achter. Kris Princen en Peter Kaspers konden dat zaterdag nog ervaren toen ze aan de leiding van de Rally van Wallonië in een razend spannende strijd waren verwikkeld.

“Al sinds vrijdagavond was het echt bikkelen om elke seconde”, vertelt de rijder van Peugeot België-Luxemburg. “Op zaterdagochtend begon ik het laken naar me toe te trekken. Ongelooflijk spannend en intens was het, maar onze 208 T16 was een geweldig wapen in deze strijd. Dankzij vijf besttijden konden we de leiding in handen nemen.”

Jammer genoeg kwam er aan dat mooie scenario een bruusk einde in een bocht op de elfde klassementsproef.
“Bij het uitkomen van een stuk onverhard dook ik net iets te veel de binnenkant van de bocht in. Daar stonden twee betonblokken en even raakte ik er ééntje van. Het was een klein foutje, maar de gevolgen waren er niet minder om: het wiel kwam los, en verder rijden was onmogelijk. Doodzonde is het, want we voelden echt dat we hier veel punten konden scoren, maar jammer genoeg zijn dit soort zaken nu eenmaal de risico’s van het vak. Op dit niveau is de strijd om elke seconde zo intens dat je wel moet proberen om elke laatste centimeter van de weg te benutten als je je rivalen voor wil blijven.”

“Kris en Peter hebben de voorbije wedstrijden zo professioneel en minutieus gewerkt, dat je bijna gaat vergeten dat ook zij nu en dan eens een foutje maken”, relativeert Wim Doms, Directeur Communicatie van Peugeot België- Luxemburg. “Als je alsmaar verder de grenzen verlegt en de limieten opzoekt, is zo’n foutje vroeg of laat onvermijdelijk. Jammer is dat, zeker omdat het volledige team van DG Sport eens te meer fantastisch werk had geleverd, en van onze Peugeot 208 T16 een ijzersterk wapen gemaakt had voor op deze Waalse wegen. De pil is bitter om slikken, maar soms moet je in deze sport op je tanden bijten en een tegenslag aanvaarden. We gaan ons nu concentreren op de Sezoensrally die al binnen een paar weken op de agenda staat, en daar gaan we natuurlijk proberen om onze leidersplaats in het kampioenschap te heroveren.”

Peugeot België-Luxemburg Press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belgian Rally Championship op dinsdag 5 mei 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rally van Wallonië.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons