van der Horst

RAM Racing (GTE) en Morand Racing (LMP2) kondigen deelname aan

RAM Racing - Ferrari 458 Italia GTE & GT3
RAM Racing - Ferrari 458 Italia GTE & GT3
Naast het nieuws dat het management van de European Le Mans Series voortaan ook in handen is van de ACO, bleef het de laatste tijd maar stil rond het kampioenschap dat net een rampzalig seizoen achter de rug heeft. Daar kwam vandaag echter verandering in met de bevestiging dat twee volledig nieuwe teams, goed voor maar liefst 3 wagens, acte de présence zullen geven in 2013. Zo zijn er eerst en vooral de twee Ferrari 458 Italia GTE van RAM Racing, een nieuwe in Silverstone gevestigde formatie. Beide bolides zullen vanzelfsprekend uitkomen in de voortaan enige GTE-klasse. Ook de snelste categorie mag een nieuwkomer verwelkomen, Morand Racing zal namelijk een Morgan chassis inzetten in LMP2.
Ferrari 458 Italia GTE - RAM Racing
Ferrari 458 Italia GTE - RAM Racing
Ram Racing is een nieuwe equipe die onder de leiding staat van Dan Shufflebottom, een man met ervaring in de Formule 1 en in het WK Rally. Het team is trouwens een verzameling van mensen waarvan het CV vol staat met relevante ervaring. Ram Racing kiest resoluut voor Ferrari en zet dan ook twee exemplaren van 458 Italia GTE in, niet verwonderlijk daar de Italiaanse GT actueel net dat streepje voor lijkt te hebben op de concurrentie. Volgend seizoen zou er in de ELMS overigens geen onderscheid meer worden gemaakt tussen GTE Pro en Am, een uniforme GTE Pro-Am klasse komt in de plaats. Het team verklaart voorts zijn financiering te halen uit het Midden-Oosten, maar wenst verder niet in te gaan op de identiteit van de geldkraan. RAM Racing beschikt tevens over een GT3-variant van de Ferrari en zal deze voor het eerst inzetten tijdens de 24 uren van Dubai.

Morgan LMP2
Morgan LMP2
Morand Racing is dan weer de nieuwe naam die in 2013 zal aantreden in LMP2. Deze Zwitserse equipe koos als strijdwapen de Morgan LMP2 uit de Onroak ateliers en is daarmee naast Conquest Endurance nog maar het tweede priveteam dat zich deze wagen aanschaft. Naar eigen zeggen speelde de goede samenwerking met Jacques Nicolet en OAK Racing een doorslaggevende rol bij de keuze. Benoit Morand – naamgever en bezieler van het project – maakte in het recente verleden deel uit van Hope Racing dat met een Oreca LMP1 de eerste hybride wagen aan de start bracht in Le Mans.
 
Foto's: RAM Racing, Onroak/DPPI



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in European Le Mans Series op donderdag 13 december 2012.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons