van der Horst

Red Bull en Oreca ontwerpen samen het chassis voor de waterstof aangedreven prototypeklasse

Mission H24
Mission H24
Red Bull Advanced Technologies maakte vandaag bekend dat het samen met Oreca uitgekozen is door de ACO om een chassis te bouwen dat gebruikt gaat worden voor de toekomstige raceklasse die op waterstof zal rijden. Hiermee krijgen beide bedrijven een belanrijke sleutel in handen betreffende de look van de wagens. Wat opvalt is dat de ACO deze klasse naast HyperCar en LMDh plaatst en met als mikpunt dat de wagens uit deze klasse mee zullen strijden voor de algemene overwinning in Le Mans.
Om dit contract binnen te halen besloten beide bedrijven om een gezamelijk voorstel op tafel te leggen. Oreca is zeker de laatste jaren uitgegroeid tot de chassis-bouwer van wagens die in de 24 Heures du Mans schitteren en zich hier ook op dit aspect zal concentreren terwijl Red Bull Advanced Technologies zich meer op de technische kant zal toespitsen. Daarbij rekenen ze ook onder meer op de data opgedaan met de Mission 24H, de waterstof aangedreven wagen die ondermeer door Stoffel Vandoorne dit jaar intensief zal getest worden en tevens zal debuteren in de Michelin Le Mans Cup. Hiermee is weer een belangrijke volgende stap gezet in de ontwikkeling van een racewagen die op "groene" energie zal rijden.

Foto: ACO



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in FIA World Endurance Championship op maandag 25 januari 2021.
  • Dreamdrive

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons