van der Horst

Road to Le Mans: Cool Racing neemt weerwraak - Jean Glorieux tweede

DKR Engineering - Duqueine M30 - D08
DKR Engineering - Duqueine M30 - D08
Na een uitermate spannende eerste race in het kader van Road to Le Mans gisteren, had Cool Racing vandaag geleerd uit zijn fouten, nadat het team gisteren in de laatste bochten de overwinning kwijtspeelde. Nicolas Maulini en Edouard Cauhaupe mochten met hun Ligier vanaf pole starten en konden, in tegenstelling tot gisteren, wel de DKR Engineering Duqueine van Jean Glorieux en Laurents Hörr achter zich houden.
Cool Racing - Ligier JS P320 Nissan
Cool Racing - Ligier JS P320 Nissan
Doordat de baan op sommige plaatsen nog wat nat was, besloot de wedstrijdleiding om achter de safety car te starten. Toch moest er nog een tweede ronde aan die vertraagde startprocedure toegevoegd worden, nadat de Porsche van Pzoberer Zürichsee by TFT al net na de pituitgang de muur in vloog. Eens de race op gang kwam, besloot Maulini snel wat ruimte te nemen op Glorieux. De Kortrijkzaan van zijn zijde zocht net als gisteren vroeg de pits op om het stuur door te geven aan Hörr. Cool Racing anticipeerde door een ronde later binnen te komen en Cauhaupe hield het gat groot genoeg om dan toch met de winst te gaan lopen. Achter het duo eindigde net zoals gisteren de tweede Cool Racing Ligier van Matt Bell en Maurice Smith.

Voor de andere Belgen in het veld verliep het een pak moeizamer. Ugo de Wilde was net zoals gisteren goed mee met de kopgroep in de DKR Engineering Duqueine, maar een slow zone zorgde ervoor dat de wagen tijd verloor op de baan, waardoor Wolfgang Triller terugviel. Uiteindelijk moesten zij opgeven na problemen met de motor. Gilles Magnus (Mühlner Motorsport) en Tom Cloet (Team Virage) moesten vanuit de pits starten en met een ronde achterstand kwamen zij niet verder dan een respectievelijke 25ste en 28ste plaats. Bij de GT3's ging het er spannender aan toe. Andrea Caldarelli en Hiroshi Hamaguchi namen snel de leiding in hun FFF Racing Team by ACM Lamborghini, maar hadden aan de meet net genoeg voorsprong om de Kessel Racing Ferrari van David Perel en Michal Broniszewski achter zich te houden. De Sky - Tempesta Racing Ferrari van Chris Frogatt en Jonathan Hui vervolledigde het podium.

Foto's: Racing International Photography



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in GT3 Le Mans Cup op zaterdag 19 september 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • VR Racing

Copyright 2000-2020 Autosport.be - Contacteer ons