van der Horst

Road to Le Mans: Jean Glorieux en DKR Engineering pakken winst

DKR Engineering - Duqueine M30 - D08
DKR Engineering - Duqueine M30 - D08
Terwijl eerder op de dag nog alle aandacht ging naar de Hyperpole, mochten in de namiddag de heren van de Michelin Le Mans Cup hun eerste race afwerken. Het was Laurents Hörr die samen met onze landgenoot Jean Glorieux de DKR Engineering Duqueine op het hoogste schavot plaatste, nadat de race pas bij de laatste bochten in een beslissende plooi viel.
  • LTF
Van bij de start van de race was het de United Autosports Ligier van Wayne Boyd en John Schauerman die het ritme dicteerde, maar eens Schauerman het stuur overnam kon deze niets inbrengen tegen de heren die vroeger hun pitstop afwerkten. Daarmee kreeg Realteam Racing de leiding in handen, al werd Esteban Garcia snel bijgesneld door de Cool Racing Ligier van Nicolas Maulini en Edouard Cauhaupe. Alles leek te wijzen op een makkelijke overwinning voor de Cool Racing Ligier, totdat de Fransman tijd verloor en er een ontketende Hörr achter zich kreeg. Cauhaupe kon lang verdedigen, maar in de laatste hectometers moest de Fransman buigen tegen de Duitser. Derde eindigde de tweede Cool Racing Ligier van Matt Bell en Maurice Smith.

DKR Engineering - Duqueine M30 - D08
DKR Engineering - Duqueine M30 - D08
Bij de andere Belgen was het vooral Ugo de Wilde die opviel. De Formule Renault-piloot mocht de race openen en kon toch lange tijd bij de kopgroep blijven. Wolfgang Triller kon dat helaas niet verder zetten en ze eindigden uiteindelijk op een zevende plek. Ook Gilles Magnus met de Mühlner Motorsport Duqueine was vooraan te vinden in de beginfase, maar eens Moritz Kranz overnam vielen ze terug naar achteren met een elfde plaats tot gevolg, ééntje beter dan de Team Virage Ligier van Tom Cloet en James Winslow. Bij de GT3's stond er geen maat op Andrea Caldarelli en Hiroshi Hamaguchi, die met de FFF Racing Team by ACM Lamborghini  aan de meet maar liefst 16 seconden voorsprong hadden op de Iron Lynx Ferrari van Giacomo Piccini en Rino Mastronardi. Michal Broniszewski en David Perel vervolledigden met hun Kessel Racing Ferrari de top drie.

Foto's: Racing International Photography



Dit artikel werd gepubliceerd door Thomas Smets in GT3 Le Mans Cup op vrijdag 18 september 2020 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 24 Heures du Mans.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons