van der Horst

Sfeer en gezelligheid tijdens tweedaagse Trimard Classic

VAS Logo
VAS Logo
De tweede editie van de Trimard Classic wordt opnieuw ingericht door All Car Promotions vzw. Zij blijven trouw aan hun startlocatie in Madonna, bij Langemark. Het succes van de eerste editie zette hun aan om het evenement grootser en toegankelijker te maken.
De startlocatie zal volledig verkeersvrij gemaakt worden, waardoor de deelnemers vanuit het wa- genpark meteen het podium kunnen oprijden. Dit moet, samen met de opbouw van een heuse Tri- mard Village, inclusief animatie en speaker, zorgen voor meer sfeer en gezelligheid. Het wordt uiter- aard een lange, tweedaagse rit van ongeveer 650 km met een parcours dat gaat van de Madonna naar het middeleeuws dorpje Rocroi voor een re- group en een nieuw stel RT’s voordat de bivak voor de nacht, net als vorig jaar, ingaat in Dinant.

Op dag twee, na 450 km in de banden, gaat het van Dinant naar het Circuit van Chimay. Rond 10u is er aldaar een regroup voorzien in Café Le Cir- cuit voor de lange terugweg naar Langemark wordt aangevangen. Er is nog een verrassing in het laat- ste deel, maar dat blijft voorlopig nog geheim....

Al 70 wagens staan er op de deelnemerslijst en in afwezigheid van grote, internationale kleppers lijkt alles af te stevenen op een open wedstrijd. Be- nieuwd dus wie Ruben Maes, de winnaar van vorig jaar, zal aflossen op het palmares.
De deelnemers aan het Marathon gedeelte rijden in de klasse Oldtimer of Youngtimer. De klasse Toertimer krijgt een aangepast parcours. De eerste deelnemers vertrekken zaterdag om 09u01 aan het startpodium in Madonna. Omstreeks 18u komen de vroege vogels dan aan in Dinant. Dag twee gaat om 9u00 van start aan hotel Pont à Lesse (Dinant) en in Madonna maken ze zich dan weer klaar om de deelnemers aan de finish te ontvangen omstreeks 16u30.

Het wedstrijdcentrum is gelegen in zaal ’t Buskant- je, in de Klerkenstraat in Langemark-Poelkapelle.

Persbericht VAS



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in VAS Rally op maandag 1 april 2019.
  • Prospeed Competition

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons