van der Horst

Shanghai: 32 wagens aan de start – Porsche kampioen?

FIA WEC 6H Shanghai
FIA WEC 6H Shanghai
Komend weekend verschijnen er 32 wagens aan de start van de voorlaatste manche van het FIA WEC. Op het circuit van Shanghai verschijnt er een extra wagen aan de start in de vorm van de Pegasus Racing Morgan LMP2. Het ELMS maakt een gastoptreden in China en doet dat dan ook met twee ‘Chinese’ rijders. David Cheng (Amerikaanse licentie) en Ho-Ping Tung (Nederlandse licentie) worden bijgestaan door Alex Brundle, die na een lange afwezigheid (spierziekte) zijn comeback maakt.
Pegasus Racing - Morgan-Nissan
Pegasus Racing - Morgan-Nissan
Door de Pegasus Morgan komt het aantal LMP2’s op negen, evenveel dan LMP1 dus. Bij Signatech-Alpine vervangt GP2-racer Tom Dillmann Vincent Capillaire, die na de vooropgestelde zes manches door zijn budget heen zat. Bij de GT’s zien we Stefan Mücke dit jaar niet meer terugkeren aan boord van een Aston Martin Vantage V8, al zal hij tijdens de Macau FIA GT World Cup wel nog in actie komen op de GT3 V12 variant van de wagen. Alles wijst erop dat de Duitser volgend seizoen naar Ford trekt.

Richie Stanaway maakt keert dan weer terug naar AMR nadat hij Fuji nog had moeten missen. Nicki Thiim en Klaus Bachler duiken ook weer op aan boord van de Abu Dhabi Proton Racing Porsche in de GTE-Am klasse.

Porsche 919 Hybrid
Porsche 919 Hybrid
In Shanghai staat er niet enkel de overwinning in de 6-uurs race op het spel. Zo kan Porsche na een dominante tweede seizoenshelft de constructeurstitel veilig stellen, al kwam Audi in Fuji toch al iets competitiever voor de dag. In GTE-Am kan SMP Racing al kampioen worden met enkel nog Bahrein voor de boeg. 

--- DEELNEMERSLIJST FIA WEC SHANGHAI (PDF) ---

Foto's: WEC, Pegasus & Arne Simons



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Vincent Wouters in FIA World Endurance Championship op maandag 26 oktober 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 6 Hours of Shanghai.
  • Powercars

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons