van der Horst

Silverstone: Voorbeschouwing Stoffel Vandoorne - RACB National Team

Stoffel Vandoorne
Stoffel Vandoorne
Dit weekend zijn de jonge wolven van de GP2 Series actief op de omloop waar in 1950 de Formule 1 boven de doopvont werd gehouden: Silverstone. In het voorprogramma van de Grand Prix van Groot-Brittannië wil Stoffel Vandoorne, ruim op kop in het kampioenschap, zijn indrukwekkende zegereeks verder zetten.
Vier keer winst in evenveel meetings, 155 punten op de teller (tegenover 79 voor zijn naaste achtervolger): dat is de balans die Stoffel Vandoorne aan de vooravond van de races in Silverstone kan voorleggen.

Toch denkt de vertegenwoordiger van het RACB National Team er niet aan om het rustiger aan te doen.
"Het kampioenschap loopt voorlopig over tien meetings, want Hockenheim werd nog niet vervangen. Dat betekent dat we dit weekend halverwege het seizoen zitten", legt de jonge Belg uit. "Nog veel te vroeg dus om mijn voorsprong te beginnen controleren. Neen, ik wil op mijn elan doorgaan en proberen op deze legendarische piste een maximum aan punten te scoren."

Een old school circuit bovendien, heel snel ook. En dat ligt Vandoorne wel.
"Het is altijd een uitdaging om op deze omloop goed te presteren. Een echt trage bocht is er niet. Niet de moeilijkste omloop als het gaat om de banden, maar toch heb je een goede balans in de afstellingen nodig om de banden vooraan niet te snel te doen slijten. Bovendien zou het wel eens kunnen dat we rekening moeten houden met hoge temperaturen, want de bandenslijtage nog wat zal doen oplopen."

Voor hij Silverstone 'in het echt' aan de tand kan voelen heeft Stoffel Vandoorne ook nog een sessie op de simulator van McLaren in Woking afgewerkt.
"Een halve dag om mijn referentiepunten op de 5,891 km. lange omloop wat op te frissen. Zo kan ik sneller vooruitgang boeken als ik met de ingenieurs van ART Grand Prix aan de slag ga. Ik ben van plan mijn gebruikelijke tactiek toe te passen: geen fouten maken, en dan een topprestatie neerzetten."

RACB National Team



  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons