van der Horst

Slovakiaring: Nabeschouwing Bart Van den Broeck

Nadat Bart Van den Broeck en Chris Voet reeds tweemaal op het podium stonden tijdens de seizoensopener op Circuit Zolder, deed het Racekicks-duo het nog eens over op de Slovakiaring. Afgelopen weekend stond het tweede raceweekend van de Supercar Challenge op het menu. Ditmaal sloeg het peloton zijn tenten op rond de Slovakiaring in de buurt van Bratislava, de hoofdstad van Slowakije. Niet onmiddellijk bij de deur, maar voor het duo Van den Broeck / Voet een logisch vervolg aan hun campagne binnen de Supercar Challenge, gezien hun mooie prestatie tijdens de eerste ontmoeting op Circuit Zolder.
  • STX Motorhomes
Bart Van den Broeck: “De nieuwe geëvolueerde Seat Supercopa deed het uitstekend op Circuit Zolder met een tweede en een derde plaats binnen de Divisie Supercopa. We hebben even getwijfeld inzake de keuze tussen de Supercar Challenge en de BRCC en we evalueren de zaken per verreden wedstrijd. We hebben ons niet voor een volledig kampioenschap ingeschreven, maar zoals de zaken er momenteel voorstaan is de kans uiteraard vrij groot dat we verder gaan in de Supercar Challenge. Vooral met de volgende wedstrijden in Francorchamps en Zolder voor de deur”.

Tijdens de winterperiode keek piloot-preparateur Chris Voet uit naar een geëvolueerde Seat Supercopa, gezien de vorige versie voorbijgestreefd was en bijgevolg niet meer competitief op hoog niveau. Een schot in de roos, want de nieuwe wagen doet het uitstekend.
“We beschikken niet over de snelste Seat uit het peloton en moeten toch een 50-tal paardjes inleveren tegenover de concurrentie. Maar de wagen is in ieder geval sneller dan ons vorige exemplaar en tot hiertoe zeer betrouwbaar. En dat laatste hebben we steeds hoog in het vaandel gehouden”, gaat Bart verder.
“Na ons dubbel podium op Circuit Zolder hoopten we de positieve lijn door te trekken in Slowakije en daar zijn we ook in geslaagd. In tegenstelling tot Zolder waar Chris en ikzelf quasi dezelfde chrono’s draaiden, was ik niet in topconditie en dat vertaalde zich in het feit dat Chris het ganse weekend het snelst onderweg was. Ik had het wat lastig in het technische gedeelte van de omloop, terwijl Chris net daar het verschil kon maken. Ik pakte de start van de eerste manche en verloor tijdens mijn stint wat voeling met de top. Net voor de pit window kwam de safety car op de baan en zodoende kon ik mijn verloren seconden terug gaan oprakelen en de wagen in derde positie doorgeven aan Chris. Hij kon deze positie handhaven en zodoende realiseerden we een derde podium op rij. In race 2 kreeg ik de wagen van Chris in 2de positie, nadat Jimmy Adriaenssens pech kende en we  stevenden opnieuw af richting het podium.
Hierdoor deed het Racekicks-duo een schitterende zaak en schuift na de ongrijpbare Seat Supercopa van de broers Monster op naar de tweede plaats in de tussenstand met een bonus van 13 punten op de derde. Door de regelmaat zijn Bart en Chris ook opgeklommen naar een knappe zevende plaats algemeen in de Divisie Supersport.

“We zijn nog maar twee weekends of vier races ver en er wachten nog zes weekends en twaalf starts. We zijn goed aan het kampioenschap begonnen, maar we blijven met de voetjes op de grond. In Francorchamps zullen we de wet van de snelste wagens moeten ondergaan, maar nadien gaat het richting Circuit Zolder waar we het verschil in vermogen deels kunnen weggommen en we steeds goed uit de verf komen. Ook de andere circuits van Zandvoort en Assen zijn ons niet vreemd en indien de mechaniek ons niet in de steek laat ziet het er vrij goed uit. In Francorchamps is de opdracht om uit de brokken te blijven, want in de Supercar Challenge kan het er soms wel eens verhit aan toe gaan. We zijn in ieder geval zeer tevreden met de huidige gang van zaken en gaan trachten deze lijn door te trekken”, besluit een tevreden Bart Van den Broeck.

Bart Van den Broeck Press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Supercar Challenge op donderdag 23 mei 2013 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Slovakia Ring.
  • Powercars

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons