Snetterton: Kosta Kanaroglou wint samen met Oliver Campos Hull race 1

Ook een zeer goede start had Michael Verhagen in de BMW M4 Silhouette en ook Robert van den Berg in de BMW 132i had een goede start en wist zelfs de twee Porsches van Jansen en Bosman voorbij te gaan.

Geen geluk voor Priscilla Speelman in de Lotus Exige. Zij moest in de beginfase van de race haar bolide op het gras stilzetten en wachten op de sleepdienst om haar terug te brengen naar de pitstraat zodat daar bekeken kon worden of ze verder konden.
Aan de kop rijdt Ashton nog steeds aan de leiding, voor Campos Hull en zij weten ondanks de regen hun tijden iedere ronden te verbeteren. Michael Verhagen ligt dat moment op de derde positie en zijn tijden zijn maar twee seconden langzamer dan de snelste twee bolides. Niet veel later zien we dat Campos Hull de leiding heeft overgenomen en zien we de Radical naast de baan staat met wat later blijkt een gebroken aandrijfas.

In de Sport divisie weet Kool al snel weer de Peugeot van Van den Broeck voorbij te gaan en ook Stan van Oord maakt dezelfde actie. Achter de Peugeot sluiten dan ook direct Rob Nieman en Carlijn Bergsma aan.

In de Sport divisie loopt Kool verder uit op zijn concurrenten welke wel flink met elkaar in gevecht zijn. Van Oord, Van den Broeck, Bergsma en Nieman rijden binnen enkele seconden van elkaar. Door een uitstapje van Nieman langs de baan, mist hij later de aansluiting en het lukt hem niet om terug te rijden.
Na de spin in de eerste ronde van de race en na nog twee uitstapjes naast de baan, besluit James de Praga R1 de pitstraat in te sturen voor wat aanpassingen aan haar auto.
De aan de leiding rijdende Campos Hull weet voor het pit window nog enkele zeer snelle rondetijden te noteren. Hij probeert zijn voorsprong op zijn directe concurrent Tim Grey nog even te vergroten voordat hij het stuur overgeeft aan Kosta Kanaroglou. Michael Verhagen ligt dan nog steeds voor Grey op de tweede positie overal.

De eerste die een pitstop maakt is Ronald van Loon, hij komt binnen om het stuur over te geven aan Luuk van Loon welke nog flink aan de slag mag om nog wat plaatsen terug te winnen. Ook Van den Munckhof, Van Oord en Bergsma stoppen vroeg in het pit window. De Borst geeft juist heel laat zijn stuur van de Seat over aan Martin de Kleijn en ligt dan ook voor de stop aan de leiding in de divisie.
Na de pitstops zien we dat de Mosler met Kanaroglou achter het stuur nog steeds aan de leiding ligt. Daarachter is het kortstondig Van Elk nog voor Oliver Hewitt, maar Van Elk maakt een fout en schiet van de baan in de eerste bocht na het rechte stuk. Hij verliest zeer veel tijd, maar kan uiteindelijk wel zijn weg vervolgen.

Niet veel later komt er in het scherm te staan dat enkele pitstops ‘under investigation’ zijn bij de stewards en zeer waarschijnlijk volgen er dan ook straffen. Niet vooruitlopend is het Michael Smit die stand houdt aan de kop van het veld. Daarachter is het Ringelberg die inloopt op Benjamin van den Berg en verder daarachter zien we Luuk van Loon die flink gas geeft. Hij is de snelste man op de baan in de regen en probeert plaatsen te winnen.
Ward Sluys heeft een probleem met zijn BMW M4 Silhouette en zien we iedere ronde langzamer en langzamer over de baan heen sturen. Hij besluit uiteindelijk binnen te komen voor een check up maar kan zijn weg nog wel vervolgen. Op de eerste positie is het nog steeds Kanaroglou met daarachter de Praga R1 Turbo van Hewitt.

Als Ward Sluys weer de pitstraat uitrijdt, zien we dat Aart Bosman met zijn Porsche 997 uitvalt. Dit betekent dat de leiding in handen is van de Belgische Porsche rijder Jos Jansen en deze geeft hij ook niet meer uit handen.
Na negentig minuten racen op een kletsnatte baan ziet Kosta Kanaroglou als eerste de finish vlag gezwaaid worden. Hij schrijft samen met Oliver Campos Hull de eerste race op zijn naam en scoort belangrijke punten voor het kampioenschap. Daarachter is de tweede plaats voor het duo Tim Grey en Oliver Hewitt en Berry van Elk pakt de laatste podiumplek.
In de Supersport divisie wordt Michael Smith als eerste afgevlagd, maar door een penalty welke uitgedeeld wordt doordat zijn pitstop niet conform is, valt hij terug naar de vijfde positie in de klasse. De winst gaat naar Dennis Houweling en Aart Jan Ringelberg, welke zelfs als derde overall finishen, voor Robert en Benjamin van den Berg en Ronald en Luuk van Loon. Luuk van Loon heeft in de tweede helft van de race nog laten zien dat hij in de regen zeer goed overweg kan met de BMW.

Supercar Challenge Powered by Pirelli
Tweet