van der Horst

Spa 24: Daniel Serra en Nick Cassidy vervoegen HubAuto Corsa

HubAuto Corsa - Ferrari 488 GT3
HubAuto Corsa - Ferrari 488 GT3
Nick Cassidy en Daniel Serra versterken eind juli Nick Foster op de Ferrari 488 GT3 die tijdens de 71ste editie van de Total 24 Hours of Spa wordt ingezet door HubAuto Corsa. Het Taiwanese team hoopt met een bijzonder gerenommeerde en internationale rijdersbezetting een vervolg te breien aan de overwinning in de 8 Hours of California, de afgelopen wedstrijd van de Intercontinental GT Challenge.
Ferrari heeft over anderhalve maand minstens twee wapens in de strijd voor de overwinning in de Total 24 Hours of Spa. Naast Miguel Molina, Davide Rigon en Mikhail Aleshin, leiders in het Blancpain Endurance-kampioenschap met hun 488 GT3 van SMP Racing, zorgt de IGTC (Intercontinental GT Challenge) nog voor een tweede exemplaar van het Steigerende Paard in de Pro-klasse. Nick Foster, gedeeld tweede in de mondiale competitie, ruilt zijn Audi R8 LMS van Attempto Racing, waarmee hij racet in de Blancpain GT Series, in voor de Ferrari waarmee hij won in Laguna Seca.

HubAuto Corsa - Ferrari 488 GT3
HubAuto Corsa - Ferrari 488 GT3
De spectaculaire Australiër krijgt op het Ardense asfaltlint de steun van een officiële Ferrari-rijder die in 2017 nog de 24 Uur van Le Mans won, weliswaar met een Aston Martin in de GTE Pro-categorie. De Braziliaan Daniel Serra betwistte vorig jaar al de 24 Uur van Spa, toen op de Audi R8 LMS #17 van WRT. Nick Cassidy is de enigszins verrassende derde naam: de Nieuw-Zeelander werd kampioen in de Japanse F3 en het Super GT-kampioenschap en racet dit seizoen voor Lexus in het Amerikaanse IMSA-kampioenschap.

De Total 24 Hours of Spa vindt plaats op 27 en 28 juli.

Foto's: Intercontinental GT Challenge



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Gregory Deguelde in Blancpain GT Series op woensdag 12 juni 2019 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Total 24 Hours of Spa.
  • Curbstone

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons