Spa Euro Race: Wim Coekelbergs geeft afspraak in de Raidillon!


Dat Wim zijn auto toevertrouwde aan Tomas De Backer heeft alles te maken met vader Eddy De Backer, de technische toeverlaat van Tomas, en, vooral, een oude bekende van Wim.
“Wij kennen elkaar van in de periode in de Clio Cup en tijdens één van de vele contacten viel uiteraard de naam van zoon Tomas en hadden we het automatisch over de Ford Fiesta Sprint Cup. Eddy heeft mij daarop voorgesteld in Francorchamps te komen testrijden met de Fiesta. Ik vond het een plezierig autootje en zo rijpte bij mij het idee om de helm van de haak te nemen en te gaan voor een herstart in competitie !”

“Het is uitgesloten dat ik opnieuw een eigen team ga runnen. Voor mij is de Fiesta Cup in de eerste plaats zuiver amusement en dan heb ik het over zelf achter het stuur te kruipen en in het peloton mijn plaatsje opeisen. Ik heb altijd een voorkeur gehad voor het zuivere sprintwerk en de Cup-racerij in het bijzonder. Die Fiesta Cup ligt mij gegoten om de draad weer op te nemen. Op technisch vlak word ik goed geholpen door race-ingenieur Ron Schmitz en, ja, ik kan altijd bij Eddy De Backer terecht voor nuttige data. Op dat vlak beschouw ik Tomas als de ideale referentie, zelfs al heeft hij qua gewicht een zeker voordeel (smile) !”
Onder invloed van het omdraaien van de Top 5 bevond Wim, 5de snelste in training, zich in Race 1 van de Superprix helemaal vooraan op de grid.
“Ik startte prima, kon de meute achter mij houden, maar in de Jacky Ickx-bocht bleek dat mijn achterste banden niet voldoende waren opgewarmd, ik ging volledig dwars, verloor heel wat plaatsen en kon niet langer vooraan meespelen. In het peloton mijn mannetje staan, dat is en blijft het doel. Om dat te bereiken, moeten we nog groeien. Ik kijk er dan ook naar uit om op het vernieuwde Spa te gaan racen en in Eau Rouge, de Raidillon – het bezoeken van de zandbakken absoluut vermijden! – het verschil te maken.”
Persbericht Ford Fiesta Sprint Cup Belgium
Tweet