van der Horst

Spa Prologue test: Eindelijk Toyota bovenaan de tabellen

Toyota GR010 Hybrid
Toyota GR010 Hybrid
In de laatste sessie van de WEC Prologue te Spa-Francorchamps ging de snelste tijd naar Sebastien Buemi in de Toyota GR010 Hybrid #8 in 2:04.669, maar de Zwitser slaagde er niet in om onder de tijd te duiken die G-Drive Racing Aurus LMP2 in de morgensessie neerzette. Filipe Albuquerque in de United Autosports Oreca 07 LMP2 klokte de tweede tijd op twee tiende van de tijd van Buemi.
Team WRT - ORECA 07 WEC
Team WRT - ORECA 07 WEC
Nyck de Vries houdt wel met zijn ronde in 2:04.168 de snelste chrono over de twee dagen. De Hypercars kwamen op dinsdagnamiddag wel al beter uit de verf met een derde tijd voor de Alpine A480 (2:05.339) en een vierde tijd (2:05.624) voor de Toyota #7. De rest van de top vijftien werd opgevuld door bolides uit de LMP2-klasse met een zesde tijd voor de wagen van Team WRT en een negende tijd voor de Jota Sport Oreca van ondermeer Stoffel Vandoorne, een wagen waarvan het chassis moest gewisseld worden na de sortie maandag.

Team Porsche GT
Team Porsche GT
In de GTE-Pro-klasse was het opnieuw Porsche dat de tabellen aanvoerde, Richard Lietz klokte een 2:14.244 in de Porsche 911 RSR #91. James Calado zette de AF Corse Ferrari 488 GTE Evo #51 op de tweede plaats voor de tweede AF Corse Ferrari en de tweede Porsche GT Team 911 RSR. De Corvette C8.R volgde met de vijfde tijd. De herstelde TF Sport Aston Martin Vantage #33 was dan weer de snelste in de GTE-Am-klasse met een ronde in 2:14.969. In deze sessie was het de Cetilar Racing Ferrari die van de baan ging terwijl de Iron Lynx Ferrari #85 en de Racing Team Nederland Oreca niet meer in actie kwamen na hun ongeluk in de morgen.

Foto's: Arne Simons
 



Dit artikel werd gepubliceerd door Niels Vaeck in FIA World Endurance Championship op dinsdag 27 april 2021 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting 6H Spa.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons