St. Paul Raceteam positief na New Race Festival Zolder
![Familie Kuijl drukt zijn stempel op het kampioenschap](https://www.autosport.be/i/200/upload/c472eac2715fb9f8afb17e58e4427d138b52d63d.jpg)
![Drie van de vier wagens van St Paul Raceteam in voorste gelederen](https://www.autosport.be/i/200/upload/12e19a8f82699b1e89a2cd5284eca1bffc833e78.jpg)
![De Ford RS 3100 GAA Cosworth](https://www.autosport.be/i/200/upload/199c103a5047f3c03de03648f7d25fe670d9854c.jpg)
![Wim Kuijl (Capri) een gans weekend in het spoor van Branckaerts (Corvette)](https://www.autosport.be/i/200/upload/f0988df0e9f1a03d18906836a7ba085eaf208846.jpg)
![St. Paul Raceteam](https://www.autosport.be/i/200/upload/aabfff3f1fdb1d17272ef476b076914b6ed01430.jpg)
![Wim Kuijl blijft ongeslagen in platform 2](https://www.autosport.be/i/200/upload/b2695de32defb9967ca90deebb6a2958bbede942.jpg)
![Dieter Kuijl - Ford Capri RS 3100 GAA Cosworth](https://www.autosport.be/i/200/upload/6c6a4311dea6b509eb1b1b31c96e86ba0c8214a8.jpg)
Dieter: “Het was een moeilijke race. Mijn eerste maal met deze nieuw opgebouwde Ford Capri RS 3100 Cosworth in de regen en bovendien gaat de motor niet naar behoren. De oliepomp zorgt voor problemen en de olie wordt te heet. Ik ben van het gas gegaan en heb geopteerd voor de zege in platform 1. De wagen verschilt een beetje van deze waarmee Wim onderweg is en ook zijn wagen kende destijds dezelfde problemen. Die zijn intussen weggewerkt en dat gaan we met mijn exemplaar ook doen. Ik had wel een aanrijding in Zandvoort vorig weekend en misschien kan dit ook een reden zijn dat de motorolie te warm werd”.
![Wim Kuijl - Ford Capri RS 3100 GAA Cosworth](https://www.autosport.be/i/200/upload/862cbfb1b3c1fb3d57b1d378eb7b5c9561149595.jpg)
Wim: “De Corvette heeft geweldig veel power en bij een rollende start of een herstart na een safety car kan ik hem niet volgen. In bepaalde sectoren ben ik sneller, maar hij kan iets later remmen en aanvallen heeft dus geen nut. Ik kan alleen in zijn kont blijven hangen en hem opjagen in de hoop dat hij een foutje maakt of een gaatje laat vallen. Maar Luc Branckaerts heeft niet alleen een snelle wagen; hij kan ook best aardig aan een stuur draaien. Ik heb geen risico’s genomen en ben opnieuw net na de Corvette tweede geworden en voor de vierde maal op rij winst gepakt in platform 2. Ik sta dan ook met vier zeges op rij mooi aan de leiding in de tussenstand van het kampioenschap.
![Tim Kuijl - BMW 325i](https://www.autosport.be/i/200/upload/120ed1676d84211e345855daaf9d570ec74c0207.jpg)
![Tim Kuijl - BMW 325i](https://www.autosport.be/i/200/upload/ae6d9e993c235e7fb69388e19eaa9d0a0749f24e.jpg)
![Tim Kuijl - BMW 325i](https://www.autosport.be/i/200/upload/9009e73a1ef88360aaa56bb660f08cc7c083f7d7.jpg)
![Dieter Kuijl - Ford Capri RS 3100 GAA Cosworth](https://www.autosport.be/i/200/upload/e9956d320768b5dcbe9eed728e77d02c3027f968.jpg)
![Samuel Verheggen - Mercedes 190 AMG 2.5 evo2](https://www.autosport.be/i/200/upload/5aa89241746c060e78b37736c8781f57e7ea647f.jpg)
Samuel: “De wagen gaat als een speer, de baanligging en de remmen zijn uitstekend, maar de krachtbron gaat regelmatig sputteren. Hierdoor verlies ik tijd en plaatsen. De motor moet dringend worden nagekeken. Mogelijk zit het probleem in de injectoren”.
![Samuel Verheggen - Mercedes 190 AMG 2.5 evo2](https://www.autosport.be/i/200/upload/eb52bb73eefeceb6e9a69cf842174483c4259041.jpg)
![Samuel Verheggen - Mercedes AMG 190 evo2 2.5 16V](https://www.autosport.be/i/200/upload/44f9fa26f6d01848c564338b10fd6fa27e5b7458.jpg)
“We zijn zeker niet ontevreden met de bereikte resultaten in Zolder, maar er is werk aan de winkel. Het voordeel is dat we weten waar de zwakke punten zitten bij de wagens,” besluit een enthousiaste Dieter Kuijl.
Volgend afspraak voor het St. Paul Raceteam is de Historic Grand Prix in Zandvoort op 21, 22 & 23 juni.
Foto's: Bravo Racing / David Noels
Tweet