van der Horst

Steve Otzer, Kristof Bex en Steve Volders winnen op de Duivelsberg

Steve Otzer voor Dennis Remans
Steve Otzer voor Dennis Remans
De Belgische rallycrossers gingen voor de tweede maal dit seizoen van start op het Duivelsbergcircuit voor de vierde manche van het Belgisch Rallycross kampioenschap. Opnieuw geen Supercars wegens te weinig interesse en dus te duur voor ons land.
In Super1600 ging de overwinning naar de Citroën Saxo van Steve Otzer die hiermee de leiding in de tussenstand terug overneemt van regerend kampioen Dennis Remans die tweede eindigde. Davy Van den Branden had een off day in Citroën DS3 en vervolledigde het podium waardoor hij de schade wist te beperken.

Bij de SuperNationals -2 liter stond er weer geen maat op de Ford Fiesta van Steve Volders die met deze wagen ook het Europees luik van zijn kalender afwerkt. De realiseerde een hattrick tijdens de kwalificatiereeksen en ook tijdens de halve finale en finale bleef hij de snelste wagen op de baan. De Volvo C30 rijder Danny De Beuckelaer kwam als tweede over de meet voor de BMW M3 van Kurt Lambers. Een vierde plaats was er voor debutant Glen Cools.

Bij de SuperNationals + 2 liter was Kristof Bex (Volvo S40) duidelijk de snelste voor Bert Bosman in zijn Volvo C30 en Luc Maris (Volvo C40). Nik Van de Perre in een Volvo 242 pakte net naast het podium maar wist wel het BMW M3 duo Davy Leysen en Amazone Stephanie Van Lingen achter hem te houden . Door deze overwinning diept Bex zijn voorsprong in het kampioenshap verder uit.
In de SRX Cup (SsangYong) kwam de overwinning toe aan wagen N° 7 Autodis voor nummer 5 GDRX en de Ladbrokes met N° 8.

De Nederlander Jodi Van Weert won de Ford RST voor diens landgenoot Jari van Hoof.
Bij de Engelse Minicross ging Todd Crooks met de grootste beker lopen voor Richard en Shelly Wakeling.

Foto: Duivelsberg Press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Rallycross Nationaal op dinsdag 18 juli 2017 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Maasmechelen.
  • LTF

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons