Superprix: Nabeschouwing van Denis Dupont en Sam Dejonghe

“We konden deze meeting op de mooist mogelijke manier beginnen”, benadrukte Sam Dejonghe. “Al tijdens de vrije trainingen bleek onze SEAT Leon heel performant en konden we de snelste tijd neerzetten. Die vorm werd bevestigd tijdens de kwalificaties, toen we de pole wisten te veroveren.”
En die overwinning in de Long Race van zaterdag, was dat een makkie dan?
“Absoluut niet”, vertelt Denis Dupont. “De prestaties van de wagens liggen allemaal heel dicht bijeen. Bij de verplichte pitstop lag onze SEAT op de derde plaats, maar uiteindelijk kon ik toch als leider buitenrijden, met acht tienden voorsprong. Toen ik het zwart-wit geblokt zag, had ik vier seconden voorsprong op mijn naaste achtervolger.”
Bij de sprintraces op zondag zat het minder mee voor Denis:
“Ik streed om de tweede plaats toen een waterslang het begaf. Om de motor te sparen heb ik onmiddellijk het contact afgelegd. De mecaniciens gingen onmiddellijk over tot de herstelling, maar voor de tweede wedstrijd moest ik vanuit de pitlane vertrekken. Bij het begin van de race telde ik twaalf seconden achterstand, die ik bij het overschrijden van de finishlijn tot zes seconden had weten te reduceren.”
’s Namiddags legde Sam Dejonghe bij zijn twee sprintraces beslag op twee vierde plaatsen.
“Bij de laatste wedstrijd streed ik lange tijd om het podium. Jammer genoeg blokkeerde ik bij het aanremmen voor de laatste bocht mijn wielen, waardoor ik een plaats verloor. Toch blijft het globaal genomen een positief resultaat. Dit keer was de snelheid er. Heel veel dank aan het team ook, want ze hebben de laatste paar weken schitterend werk geleverd.”
“Wat nog het meest positieve is, is dat we bij de start van het weekend een ideale afstelling hadden bepaald en dat we die bijna niet hebben hoeven aan te passen”, vult Denis Dupont nog aan. “Het bewijs dat we ook bij het afstellen van de wagen en bij het overbrengen van onze indrukken aan de WRT-technici vooruitgang boeken.”
RACB National Team Press
Tweet