van der Horst

Syntix Superprix: Dubbele zege voor de Belgen bij de GT’s

Nicolas Vandierendonck/Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck/Jeffrey Van Hooydonk - SRT Corvette ZR1 GTE
Nicolas Vandierendonck en Jeffrey Van Hooydonck wonnen op zondag de tweede SCC race voor de SuperGT/GTB. Het Belgische duo moest het voor de zege opnemen tegen de Viper van Roger Grouwels, maar de Nederlander misrekende zich bij de verplichte pitstop en moest nogmaals langs de pits passeren waardoor de Corvette vrije baan kreeg. Ook in de GTB divisie weerklonk de Brabançonne, Ward Sluys en Frédérique Jonckheere konden profiteren van de successeconden die de Corvette van Dontje/Kool opliep na hun zege gisteren en loodsten hun BMW M4 naar de zege. De race bij de Supersport/Sport divisie werd net als zaterdag gewonnen door de BMW Z4 van Eric van den Munckhof. Bij de Superlights finishten De Cock/Dejonghe op de derde plaats.
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk
Nicolas Vandierendonck - Jeffrey Van Hooydonk
Henri Zumbrink (Volvo S60 V8), zaterdag nog winnaar van de eerste race bij de GT’s, kwam zondag niet ver. Al na tweede doortocht was er geen spoor meer te bekennen van de blauwe Volvo, deze was immers na de Sacramentsheuvel stil gevallen met mechanische pech. Grouwels leidde de race terwijl een puike Vandierendonck probeerde aan te klampen, de Nederlander mispakte zich bij zijn pitstop en moest nog een extra stop afwerken. Zo kwam Van Hooydonck, die het stuur van de Corvette had overgenomen, aan de leiding en hoe hard Grouwels ook pushte hij kon de kloof niet meer dichtrijden.  Berry van Elk eindigde op afstand derde.

Ward Sluys/Frédérique Jonckheere - BMW M4 Silhouette
Ward Sluys/Frédérique Jonckheere - BMW M4 Silhouette
De Corvette GT van Dontje/Kool had in de eerste race gewonnen bij de GTB’s en moest bij de tweede race dus heel wat succes strafseconden bijtellen bij zijn pitstop. Het kwam er voor de Corvette op neer om zoveel mogelijk voorsprong te nemen op de concurrentie bij het begin van de race, maar dat lukte niet. Na de pitstop lag Sluys op kop met de BMW M4 en hoe hard de Corvette ook ging; bij de aankomst had de BMW nog net 0.463 seconde voorsprong. Simon Atkinson bracht zijn Lamborghini als derde over de streep voor de Porsche van Lamster/Cools.  

Bruynoghe/Bonneel - BMW M3 E92
Bruynoghe/Bonneel - BMW M3 E92
De wagens van de Supersport/Sport divisie werkten hun wedstrijd al in de morgen af. De piste lag er toen nog goed nat bij waardoor heel wat wagens in de fout gingen. Eric van den Munckhof won net als zaterdag de race en ging de BMW M3 van Bogaerts/van Soelen en de BMW 132 GTR van de Groot/de Graaf vooraf. Ook de vierde plaats was met de E46 GTR van van de Maat/Scheurs voor een BMW, van Loon/van der Kool volgden met hun Lotus Exige. Vanbellingen/Norris tikten aan als zevende, Bonneel/Bruynoghe als tiende na problemen met de ophanging. De zege in de Sport 2 klasse was voor Wiebe Wijtzes (Clio 3), Voet/van den Broeck (Peugeot RCZ) bleven steken op een zesde plaats.

Podium race 2 Superlights
Podium race 2 Superlights
Bij de Superlights kregen we een bewogen start, er werd wat gedrongen in de eerste linkse en Sam Dejonghe werd naar de buitenzijde van de baan geduwd waar hij op het natte wegdek spinde. Dejonghe viel enkele plaatsen terug en kon beginnen aan een inhaalrace. Bij de verplichte pitstop lag hij al terug tweede na de Wolf van van Splunteren die er bij de start vandoor was gegaan. De Cock kon in het tweede gedeelte van de wedstrijd niet verhinderen dat Henk Thuis hem voorbij ging. Van Splunteren/Schumacher (Wolf) wonnen voor Thuis (Radical) en Dejonghe/De Cock (Norma). Joosen/Haverals werden vierde na een mooie inhaalrace nadat ze uit de pits waren gestart. Houthoofd won met zijn Norma de SL2 klasse en werd zesde algemeen.  

Foto's: Niels Vaeck & Marnik Mouchaers
 



  • VR Racing

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons