Syntix Superprix: Jeffrey Van Hooydonk zet SRT Racing Corvette op pole
Bij de GTB’s was de pole voor de Corvette GT4 van Dontje/Kool die de Porsche van Lamster/Cools en de Lamborghini van Atkinson voor bleef. Verhelst/Verheyen (Porsche 991) realiseerden de vierde tijd en Jonckheere stuurde de JR Motorsport BMW M4 naar een vijfde tijd. Daarachter volgden nog twee “Belgische” wagens met de porsche 997 GT3 Cup van Vandereyt en de Ginetta LMP3 van Lequex/Naveaux. Jammer daagden er maar 14 wagens op in de hoogste klasse van de SCC.
Daarvoor hadden de wagens van de Supersport/Sport 2 klasses al hun kwalificatie gereden. De wagens werden geconfronteerd met een vochtige piste en het was Eric van den Munckhof die de snelste tijd had in 1:40.556 toen de hemelsluizen opgingen. Een snelle tijd zat er niet meer in en de meeste rijders hielden het dan ook voor bekeken nog voor het vallen van het vlag. De tweede chrono was voor de Lotus Exige van Huub Delnoij en de JR Racing BMW M3 van Bogaerts/van Soelen pakte de derde tijd. De eerste Belgische bolide, de EMG Motorsport BMW van Bonneel/Bruynoghe vinden we terug op de zesde positie. De BMW van van Bellingen/Norris klokte de achtste tijd. Voet/van den Broeck (Peugeot RCZ) moesten tevreden zijn met een vijfde tijd in de Sport 2 klasse.
Tussen de kwalificaties van de SCC door werd de piste ingenomen door de formule wagens van de BOSS GP serie. Vooral oude GP2 bolides treden aan in deze serie maar ook enkele Dallara’s uit de Worldseries by Nissan. De vedetten van de races op Circuit Zolder zijn ongetwijfeld de twee Panoz DP09B die enkele jaren geleden uitkwamen in de Superleague Formula. Een van de wagens staat zelfs nog het purperen kleurenschema waar destijds de wagen van Anderlecht tooide. Met Veronika Cicha (Dallara GP2) staat er ook een vrouw aan de start. Florian Schnitsenbaumer toonde zich de snelste met zijn Dallara GP2.
Foto's: Niels Vaeck
Tweet