Syntix Superprix Zolder: Opnieuw podium voor NSC Motorsports
Thierry Verstraete lukte op een kletsnatte ondergrond een knappe start tijdens de eerste manche en kon zijn positie handhaven. Maar bij het uitkomen van de eerste linkse stond hij iets te vroeg op het gas en ging de Lamborghini dwars.
“Ik kon de wagen vrij goed opvangen, maar werd hierbij aangetikt en ik maakte een pirouette. Ik kreeg de Lamborghini moeilijk terug aan de praat en daarenboven liet het schakelmechanisme het afweten. De meccano’s van Reiter Engineering hadden het euvel vrij vlug gevonden, maar ondertussen was de wedstrijd over voor ons. We hebben op het einde van de race nog enkele ronden getest met het oog op de volgende wedstrijd op zondag”.
Voor de tweede heat van het weekend kon Pieter Dubois starten vanop de vijfde plaats algemeen en de pole in Divisie GT. Pieter deed wat er van hem werd verwacht en behield de leidersplaats in Divisie GT. In het tumult van de verplichte pitstop kreeg Thierry de Lamborghini door in derde positie en nog steeds als leider in Divisie GT. Een herhaling van de zege op de Nürburgring was in de maak. Eens alle pilotenwissels achter de rug vonden we de Syntix-Lamborghini terug in 8ste positie algemeen en aan de leiding in Divisie GT.
Met nog 15 minuten op de teller kwam Henk Thuis in de Radical RXC gevaarlijk opzetten terwijl Verstraete zijn positie goed verdedigde. Maar vijf minuten voor het vallen van de geblokte vlag kon de Radical voorbij de Lamborghini. In die orde werden ze uiteindelijk ook afgevlagd.
“We zijn uiteraard tevreden met deze tweede plaats en ook de prestatie van de Lamborghini en de ganse crew. Ik had het duel met Henk Thuis kunnen winnen en de zege binnen halen, maar niet zonder risico’s. En met de BRCC wedstrijd in het achterhoofd van komend weekend verkoos ik de tweede plaats veilig te stellen en niet in duel te gaan”.
Komend weekend gaat het dan richting Circuit Park Zandvoort voor de derde manche van de BRCC. Hierin zal Thierry Verstraete worden bijgestaan door Nick Catsburg, terwijl Pieter Dubois de taak van teammanager op zich zal nemen.
“We hadden liever de Lamborghini gedeeld met drie piloten, maar met twee races over telkens 90 minuten is er maar één pitstop per wedstrijd. Na de zware crash tijdens het openingsweekend in Zolder en onze noodgedwongen forfait in Dijon kunnen we geen rol van betekenis meer spelen in het BRCC kampioenschap. Voor mij wordt het een volgende stap in mijn leerproces, maar we gaan trachten onze huid duur te verkopen. Een plaats binnen de top 5 is de doelstelling”, besluit een strijdvaardige Thierry Verstraete.
www.nsc.cx
NSC Motorsports press
Tweet