van der Horst

TAC Rally: Nabeschouwing Vincent Verschueren - GoDrive

De derde manche van het Belgian Rally Championship werd zaterdag verreden in het West-Vlaamse Tielt. Voor Vincent Verschueren en Veronique Hostens leverde de wedstrijd niet het verhoopte resultaat op, maar toch straalde Vincent bij de finish, na 16 uitdagende en moeilijke klassementsproeven. De DS-piloot sloot de wedstrijd immers af met twee snelste tijden algemeen op de laatste twee proeven. De eerste besttijden van Vincent Verschueren in het Belgian Rally Championship.
  • De Swert Opticiens
"Na die eerste scratch op de voorlaatste proef, heb ik me op de Poelberg nog eens schrap gezet om nog een tweede besttijd te rijden, deze keer voor Gaby Goudezeune, die al zoveel voor mij gedaan heeft en zonder wie ik niet met deze DS 3 R5 zou kunnen rijden," lachte Vincent Verschueren. "Dat ik twee snelste tijden heb gereden, geeft me veel voldoening, want het niveau in het BRC ligt dit jaar ongelofelijk hoog. Freddy Loix en Kris Princen zijn twee piloten die niets laten liggen. Als je op een proef twee keer een paar meter te vroeg in de remmen gaat, dan mag je de snelste tijd meteen vergeten!"

Voor Vincent en Veronique was de TAC Rally een lange achtervolging. Na de eerste proef stonden ze immers op de 71ste plaats, om uiteindelijk nog als 10de te finishen.
"Het was nat bij de start van de eerste proef en we stonden op harde slicks. Een verkeerde bandenkeuze en in de tweede remzone werd ik al verrast. We gingen rechtdoor en het duurde drie minuten voor de toeschouwers ons weer op de baan geduwd hadden. Op de volgende drie proeven voor de service gedroeg de wagen zich heel bizar. Ik had absoluut geen grip. In het servicepark ontdekte het team dat de aandrijfas rechts vooraan stuk was."

Vanuit een uitzichtloze positie moesten Vincent en Veronique zich terug in de wedstrijd knokken. Mentaal geen makkelijke opgave.
"Wanneer je zes minuten verloren hebt, dan moet je ook verstandig zijn. Het heeft geen zin om dan nog veel risico's te nemen, want die achterstand maak je nooit meer goed op kleppers als Freddy Loix en Kris Princen. In de loop van de namiddag heb ik wat andere zaken geprobeerd. Zo hebben we een lus gereden met de nieuwe FIA-banden die we vanaf de Rally van Wallonië zullen gebruiken. In de slotronde hebben we ons nog eens schrap gezet om een aantal toptijden op de tabellen te zetten, want het gevoel aan het stuur van de DS 3 R5 werd steeds beter. En, er zit nog meer in, want ik voel dat ik nog een fractie meer uit de wagen kan halen."

Hopelijk blijven Vincent en Veronique binnen drie weken gespaard van pech in de Rally van Wallonië en kan de GoDrive-formatie zijn sterke chrono's opnieuw omzetten in een topresultaat. Afspraak in Namen!  
GoDrive Press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Belgian Rally Championship op dinsdag 14 april 2015.
  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons