Tatuus prototype voor GH Motorsport


Het staat buiten kijf dat meer dan de helft van de Formule 1-piloten hun rijvaardigheden te danken hebben aan hun ervaring met een van de Tatuus wagens.
“Dit verklaart meteen ons enthousiasme”, vertelt CEO Glenn Haverals. “Dit belooft een echte magneet te worden voor piloten met ambitie. De pure snelheid vertaalde zich eerder al in Frankrijk in supertijden. Titels werden er behaald in het VdeV-kampioenschap en ook in Italië werden er menige kampioenschapstitels weggekaapt. Ook wij doen hiermee meteen een gooi naar de titel in de superlights binnen de Supercar Challenge. Succes verzekerd!”
Diversificatie wagenpark

“Maar we diversifiëren ons wagenpark en werpen daarmee een blik op de toekomst, namelijk het World Endurance Championship (WEC) in 2015/2016", gaat een enthousiaste Haverals verder.
“Deze investering is voor al onze piloten een gegarandeerde opstap naar het LMP3!. We zijn zowel voor onze Radical SR3 RS als de Tatuus Prototype PY 012 nog op zoek naar piloten en sponsors. Geïnteresseerden kunnen zich steeds bij ons aanmelden. In de toekomst zullen we ons wagenpark nog verder uitbreiden, maar daarover later meer".
Meer info?
Glenn en Annick Haverals: 0475/ 89 02 79
info@gh-motorsport.be
www.gh-motorsport.be
vind ons op LinkedIn en Facebook!http://www.linkedin.com/company/gh-motorsport
Technische fiche Tatuus Prototype PY 012
TYPE PY 012 Production Sports Car
CHASSIS Carbon fibre monocoque, meets 2011 FIA safety regulations art.259- Annexe J
BODYWORK Fibre glass
WINGS Carbon fibre and fibre glass
ENGINE According to customer's request
ELECTRONICS Motorsport wiring looms
GEARBOX Sadev six-speed sequential, limited slip differential
SAFETY HARNESS Omp six-point, three-inch shoulder and lap straps, HANS system
INSTRUMENTATION LCD dash integrated in steering wheel
FRONT SUSPENSION Pushrod, height register with shim, two dampers
REAR SUSPENSION Pushrod, two dampers
STEERING RACK Machined aluminium
UPRIGHT Machined aluminium front and rear
SHOCK ABSORBERS Bump and rebound adjustment
SPRINGS Eibach helicoid spring and torsion bars
CALIPERS Brembo four pistons
BRAKE Brembo ventilated discs
WHEEL Aluminium, centre-bolt for rapid pit stops
FUEL TANK Premier 80 litres, FIA FT3-specification whit rapid refuelling valve
LENGHT 4200 mm
WIDTH 1800 mm
WEIGHT 535 Kg
EXTINGUISHER Omp, electrically-operated
REAR LIGHT LED, FIA-approved
Tweet