Terlaemen Cups: Gaban Motorsport doet zijn palmares alle eer aan
Bij de start van de race was het de #266 BRV-Racing van Kenny Herremans, Bruno Ver, Frédéric George en Brent Verheyen die naar de leiding schoof, maar de eerstgenoemde die we uit de GT4 European Series kennen schoof al snel in de grintbak ter hoogte van het kanaal. De eerste Full Course Yellow was een feit.
Al snel waren er nog twee topteams die problemen kenden, met de #257 Mecaperformance van Christophe Cagnina, Romain Demeyer en Olivier Fontana die met elektrische problemen naar de box moest en de #280 Canal Performance van Manu Canal-Robles, François Jeukenne, Steve Gathy en Maverick Dessy werd door niets gespaard en het was uiteindelijk de koppeling die hen de handdoek in de ring deed werpen.
Voor de #276 Oeste Kart Verde was het niet beter, met een problemen aan de ophanging, goed twee uur voor het einde, terwijl de #246 OAK3 RT van Xavier Schene, Thierry Lefin en Olivier Cartelle halverwege de race met een defecte cardan naar de kant moest.
Na drie uur racen volgde de #261 PCH Automotive van Pierre-Cédric Henry en Mika Lottefier net achter de #228 Gaban Motorsport, net als de #252 The Art of MH Racing van de Duitsers Rafael Branke en Sebastian Uber, samen met de Zwitser Andreas Keller. Echter de straffen voor het niet respecteren van de snelheid tijdens de diverse neutralisaties onder ‘Full Course Yellow’ zouden het klassement nog danig door elkaar schudden.
De #228 Gaban Motorsport van Gaban-Alsteens-Alsteens-Vaeremans won uiteindelijk met twee ronden voorsprong, na zeven uur racen, met verder op de podiumplaatsen nog de #223 Kimy Racing van de broers Régis en Arnaud Matot, die een mooie remonte neerzetten en de #264 TCRacing by Kimy RT van Thierry Le Leu en Christophe Devis.
De #252 The Art of MH Racing en de #261 PCH Automotive reden naar de andere ereplaatsen in de top 5, vlak achter de #264, en voor de #219 KMD 219 van Chloé Van Hove, José Close, Thomas Vanloocke en Eric Van Bael.
Nog verder vonden we de #248 KG Racing by Beaufort van Philippe Soussan en Alessio Bender, de #279 Black by Kimy Racing van Gaël Frère en Julien Lefevre-Bauthière, de #232 Mecaspeed van Laurent Do, Jérémy Mathys, Jonathan Dufrasne en Massimo Petralia, en de #263 RJ Motorsport van Antonio Giovanni Fontana, Alessandro Nazzari en Paolo Ricaboni die dus allemaal in de top 10 plaatsnamen. De Britten Jake en James Little, met de #272 PK4FUN, deden ook vooraan mee, maar vielen helemaal op het einde nog weg.
Er waren in Zolder ook vier teams uit de Portugese C1 Cup…, waarvan de #433 Tzi Designs van Antonio Ferreira, Joao Oliveira, Tiago Mesquita, Joao Moreira en Tiago Carvalho de categorie ‘Europa’ wonnen.
Niet minder dan 43 C1 zagen we tijdens de 1000 Km van Zolder in actie, wat alles zegt over de populariteit van deze competitie op circuit. Volgende rendez-vous: de 24 Uur van Magny-Cours, tijdens het laatste weekend van mei op het voormalige F1-circuit. We kijken er naar uit!
C1 Racing Cup
Tweet