Terlaemen Cups: P4M 1 eerste winnaar van het seizoen.
Minder dan een uur na de start dook Jean-Pierre Blaise de pitlane in, met een vreemd geluid afkomstig van zijn bolide. Het team van André Blaise wees meteen de oorzaak van het euvel aan: een defecte bougie! Eén ronde ging verloren, maar de #16 kon wel zijn wedstrijd verderzetten. Waren we vervolgens getuige van een comeback? Neen, niet meteen althans! De wedstrijdleiding legde immers een bijkomende straf van twee ronden op aan de gele bolide, vanwege het niet naleven van de snelheid tijdens een van de negen neutralisaties tijdens de race!
De #16 The Golden Horse II volgde nu op drie ronden van de koplopers om vervolgens een waren achtervolging in te zetten, al betrof het een lange kwalificatiesessie. Het resultaat was een tweede plaats algemeen. Geen overwinning dus voor Blaise, Piette en Businaro, maar met een snelste ronde in de race van 2'01''635 is de concurrentie wel gewaarschuwd...
Om te kunnen profiteren van de problemen van de titelverdedigers, moet je een perfecte prestatie leveren. Dat is precies wat Medhi-Rik Bouchereau, Laurent Bressan en Lino Pecoraro afgelopen zondag in Zolder hebben gedaan. De #33 P4M 1 toonde nooit enig teken van zwakte, waardoor zij de eerste winnaars van de 2CV Racing Cup 2024 werden!
De derde stek ging naar de #6 Jassogne Racing Team van Michael Jassogne, Mathieu Devos, Clément Nopère en Philippe Courtois, die een zeer regelmatige race reden, zonder grote problemen. Het kwartet eindigde één ronde voor de #4 P4M van Maxime en Philippe Marquet en de #26 Wacky Racers van Stéphane Lacoste en Philippe Bolland.
Er was ook een goede start van het seizoen 2024 voor de - volledig nieuwe - bemanning van de #14 The Golden Horse I, met Thierry en Jérôme Halmes, Steve Debilde en Ludovic Solheid. Zij maakten de top 6 in de 'Hybride'-categorie compleet, voor de #22 Wamb Racing van Nicolas en Alexandre Busschaert, en de #20 P4M 2 van Théo Lenoir en Marc de Well.
De onbetwiste pechprijs ging dan weer naar de #65 VDS Kama van Alain Boveroux en Stéphane Cristinelli, een team dat gedurende de race voortdurend in de hiërarchie omhoogklom. Ze namen vervolgens enkele minuten de leiding in handen, het podium leek echt wel binnen handbereik zijn, maar op het einde deed een probleem met de stuurinrichting hun inspanningen teniet! De teleurstelling was dan ook groot...
Wat betreft de #10 JMCE Racing 10 van Etienne Licops en Patrice Lacroix, zij kenden motorpech kort na 14u00, het team besloot de motor te vervangen, maar eindigde logischerwijs onderaan het klassement... Nog vermeldenswaardig waren de mooie prestaties van de #31 2PK Racing Team van Bart Willaert, Lorenzo Staelen en Matthias De Bel, winnaars in de 'Prototype'-categorie, en de #49 Automotive Eendgineering van de Nederlanders Vincent Spijker, Marcel Peter en Mihai Chira, als enige 'Klassieker' aan de start...
Na deze schitterende start in de dennenbossen van Limburg zullen de teams van de 2CV Racing Cup zich voorbereiden op de eerste 24-uursrace van het seizoen, gepland van 18 tot 20 mei op het Circuit van Nevers Magny-Cours, dat lange tijd het toneel was van de Grand Prix van Frankrijk Formule 1...
Persbericht 2CV Racing
Tweet