Tim Joosen met Deldiche Racing in Supercar Challenge en Belcar



De kans is groot dat Sam Dejonghe samen met Luc De Cock nog enkele wedstrijden zal rijden in de Belcar en men hoopt hem ook te kunnen opnemen in het team tijdens de 24 Hours of Zolder. Een feit is zeker dat de kersverse RACB piloot het team zal blijven coachen en hij mee de upgrade van de Norma zal testen, samen met Luc en Tim en de mensen van Triple One. Zo zal de proto in het voorjaar worden voorzien van een andere neus, andere vloer en dito diffuser.
“Met Sam hebben we een schitterende ervaring achter de rug”, gaat Jim verder.” Wij gaven hem de kans om zijn snelheid te tonen binnen de Benelux en hij tilde op zijn beurt ons team omhoog via zijn ervaring in de formule racerij. Een win-win situatie dus. Het is nu aan ons om een vervolg te breien aan het succesjaar met Sam”.

Andere format en normtijd

“Het is in de Supercar Challenge de bedoeling dat elke piloot zijn eigen race rijdt en in de wagen blijft tijdens de verplichte pitstop”, legt Jim De Cock verder uit. “Gezien Luc en Tim de wagen delen, pakken ze de punten van hun teamgenoot en zodoende blijven ze samen in de rangschikking van het kampioenschap. De normtijden in de Belcar vind ik op zich niet verkeerd. Het is eerder een vies woord waaruit we zoveel mogelijk de voordelen moeten puren. We gaan ons uiteraard een soort van discipline moeten opleggen en de piloten zullen meermaals met de handrem op moeten rijden. Vooral tijdens de kwalificatie waarbij onze wagen toch kan uitkomen op een 1’30” of zelfs lager. Persoonlijk vind ik dat dit niet past tijdens een kwalificatie. Het wordt dus een loterij. Zoiets kan trouwens gevaarlijk worden als je naar de meet gaat en van het gas moet. In wedstrijd zelf vind ik het aanvaardbaar en zullen de snelste wagens dichter bij elkaar aanleunen. Het zal een kwestie worden van goed doordacht racen, gekoppeld aan een goede strategie. We zullen nog steeds wedstrijden kunnen winnen, al zal dit minder evident worden dan in het verleden. De normtijd tijdens de 24 Hours of Zolder is aanvaardbaar. Tijdens de recent verreden etmaalrace zijn we maar tweemaal onder de 1’35” gegaan gezien het drukke verkeer”.
Tim Joosen deelt dezelfde mening en wil de normtijd en de kleinere tankinhoud als opportuniteit nemen.



Foto's: Martijn Wouters, Marnik Mouchaers, Niels Vaeck & Ichiban Racing
Tweet