van der Horst

Toyota, Hyundai en M-Sport Ford bouwen hybride-WRC

Thierry Neuville - Hyundai i20 WRC
Thierry Neuville - Hyundai i20 WRC
Toyota, Hyundai en M-Sport Ford hebben het licht op groen gezet voor een deelname aan het wereldkampioenschap rally van 2022-2024. Vanaf volgend seizoen treden nieuwe reglementen in voege, die onder andere een hybride-aandrijving voorschrijven. Alle huidige constructeurs blijven dus minstens drie seizoenen extra betrokken in het FIA WRC, al is er voor ons Belgen nog geen zekerheid of Thierry Neuville aan boord blijft bij Hyundai.
De ontwikkeling van de nieuwste generatie wagens voor de topklasse van het FIA WRC zal gebeuren in de vorm van een samenwerking tussen de verschillende deelnemende constructeurs en de FIA. De internationale automobielfederatie heeft een driejarige cyclus voor ogen wat betreft de technologie, wat moet leiden tot meer stabiliteit.

M-Sport is inmiddels volop bezig met de ontwikkeling van hun nieuwe WRC-wagen die al de eerste testkilometers achter de rug heeft. Toyota hoopt hun wapen in de zomer voor het eerst uit het atelier te laten bollen. Op Hyundai was het wat wachten, maar de troepen uit Alzenau zijn zelfs bezig met de volgende stap, namelijk een elektrische wagen.

Foto: Hyundai Motorsport



Dit artikel werd gepubliceerd door Martijn Wouters in FIA World Rally Championship op woensdag 31 maart 2021.
  • Skylimit Events

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons