Trophée des Fagnes: Voorbeschouwing van de organisatoren
Twee series, twee races
De BGDC en TTE zullen op zaterdag 5 april dus niet samen rijden, met telkens wel een iets kortere wedstrijd als gevolg. “Uiteraard moesten we de lengtes van de beide races een beetje inkorten, anders zou een andere timing niet mogelijk geweest zijn. Ook dienden we de meeting op één dag te houden”, leggen van der Straten en Van Billoen verder uit. “Resultaat: de wedstrijd van de BGDC duurt nu 200 minuten en geen 240 minuten zoals eerst voorzien. Uiteraard zullen die 40 minuten later ergens gecompenseerd worden. Wij willen onze belofte van de totale wedstrijdduur nakomen en zoeken dus een oplossing. De tevredenheid van onze klanten is onze eerste doelstelling, naast de goede sfeer op en naast de piste.”We starten dus met een kwalificatiesessie van 30 minuten (09u00 tot 09u30) en later op de dag de race van 200 minuten (14u40-18u00) waar we de 70 wagens van het BGDC aan het werk zullen zien. “Deze wijziging van de timing en het terugbrengen van de race naar 200 minuten heeft dus als positief gevolg dat we ook latere inschrijvingen nog kunnen aanvaarden”, aldus de mensen van de Belgian Gentlemen Driver’s Club. “Er is nog plaats voor een tiental deelnemers, dus als u nog wil komen, laat het ons dan weten!”
De laatste namen...
We hebben ondertussen nog wat extra namen in de deelnemerslijst van de BGDC tijdens de Trophée des Fagnes ingeschreven, zoals de Renault van Gilot-Danneels-Danneels, de BMW van de familie Bolle de Bal, de Mini van Arnaud Nelissen-Grade en Simon Lurkin, de Renault van Didier Alluin of van René Brugmans en Jean-Marc Bourdouch, de Ford van Jordens-Weyens en de Peugeot van Fabrice Massin en Pierre Léonard. Op de volledige lijst komen we later nog terug. Hoe dan ook, het concept BGDC is meer dan eens toonaangevend. Beleef dus samen met ons op het circuit van Spa-Francorchamps de eerste race van een mooi seizoen 2014…BGDC press
Tweet