Total 24 Hours of Spavan der Horst

Turkije: Nabeschouwing van Nicolas Gilsoul

Hallo iedereen. Deze Rally van Turkije was een sprong in het onbekende voor iedereen. Hoe zou de auto reageren op dit zeer brekende terrein? In hoe verre zou onze eerste positie op de weg een nadeel zijn?
  • Powercars
Al heel snel hadden we begrepen dat we mee konden spelen voor de eerste plaatsen.  Proef na proef kwamen we dichter bij de leiders...  tot we zelfs de eerste dag konden afsluiten aan de leiding, net voor Seb Ogier.  Het was het ideale scenario.

We begonnen de tweede dag met dezelfde vastberadenheid, vast besloten om vanaf de eerste proef het verschil te maken en dat werd bevestigd in de eerste splittijden.  Maar dan kwam de mechaniek zich jammer genoeg mengen in het debat... en onze ophanging brak.  Onmogelijk om dit te herstellen, de rally zat erop.  Het was echt moeilijk om dit te aanvaarden, gezien onze prestaties tijdens deze rally, maar dat maakt deel uit van het spel. 

Dan restte enkel nog de Power stage op zondag om de schade te beperken.  En deze missie was dus geslaagd, want we pakten de vijf bonuspunten.

In de titelstrijd hebben we een gelijkspel met de piloot van M-sport, eveneens slachtoffer van een breuk op zaterdag en is het duel getransformeerd tot een strijd met drie...  Want met drie opeenvolgende successen kan Ott Tänak zich op de tweede plaats nestelen op 13 punten.  Het seizoenseinde belooft spannend te worden. 

Thierry en ik kunnen alvast niet wachten om aan de volgende wedstrijd te beginnen. Onze focus staat reeds op de Rally van Wales, een terrein dat we ten zeerste appreciëren!

Tot zeer binnenkort,

Nicolas.

Persbericht Nicolas Gilsoul



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in FIA World Rally Championship op maandag 17 september 2018 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Rally Turkije.
  • Oeste Kart

Copyright 2000-2019 Autosport.be - Contacteer ons