Tweede voorbeschouwing van de organisatoren op het seizoen 2014
Eerder kondigden we al aan dat het trio Jeukenne-Schmetz-Goffard de Clio III ex-Tanghe heeft aangekocht, terwijl Vincent Vandenabeele, winnaar van de D1 in 2013, de teamgenoot wordt van Johan Huygens aan het stuur van een BMW M3 E46 van die laatste. Wat wil u nog meer? De Honda Integra Type-R van Langer-Palm-Colaux wordt klaargestoomd door het vormingscentrum IFAPME van Charleroi en zal nu zijn echte debuut maken, terwijl Bastin-Bosteels met een Honda Civic 1800 cc (D1, kl.D) uitpakken. Angélique Charlier en Pascal De Backer blijven trouw aan hun Renault Clio III, net als Braekevelt-Braun, maar de tandem Michalakidis-Van Gelder doet het met een MINI Cooper S Challenge. Grégory Vannetelbosch en Salim De Hondt proberen het met een BMW M3 E46 (D3), Piet Dobbelaere opteert voor een BMW M3 E36 (D3).
Een woord nog over de Suzuki Baleno die wordt ingeschreven door de BGDC zelf om jonge kerels de kans te geven om na de karting in een echte racewagen over te stappen. We zien aan het stuur van de wagen Kevin Van Den Hoek (van nabij gevolgd door Kris Cools) en Navric De Laet, maar ook Filipe Teixeira Vieira als occasionele teamgenoot en zonder twijfel Timo Van Impe (zoon van Patrick Van Impe) net als een zekere Martial Chouvel Jr, die het racen in het familiebloed heeft zitten…
Wat we nog niet vermeld hebben, is het veld van goed 12 BMW 3 Reeks uit de BMW Club Sport Trophy in de eerste race, met onder meer een derde wagen van het Nederlandse Van der Horst, onder de goede coaching van Jeffrey Van Hooydonk, vier wagens van BP Valentino Racing en ET Racing verenigd, maar ook teams als QRS, G&A Racing (Guino Kenis) en DVB Racing (Dimitri Van Benenden). We mogen dan ook rustig stellen dat we ons de 5de april niet zullen vervelen op de mooiste omloop van de wereld.
De BGDC heeft meer dan ooit de wind in de zeilen…
BGDC press
Tweet