van der Horst

Vallelunga: Gerard Van der Horst heeft beste papieren voor derde titel op rij

Gerard van der Horst - Lamborghini Huracan evo Super Trophy
Gerard van der Horst - Lamborghini Huracan evo Super Trophy
Komend weekend wordt op het Italiaanse Autodromo Vallelunga 'Piero Taruffi', 20 kilometer ten noorden van Rome, de laatste twee races verreden van de Lamborghini Super Trofeo Europe. Dit seizoenslot van het Eurpese luik wordt gekoppeld aan de World Final waarin rijders uit alle continenten waar de Lamborghini Super Trofeo plaats vindt paraat tekenen voor de wereldtitel binnen de snelste merkencup van de wereld. In het Europees kampioenschap kan regerend kampioen in de LC (Lamborghini Cup), Gerard Van der Horst zijn derde titel op rij verzilveren, terwijl Niels Lagrange in de Klasse PRO nog zicht heeft op een eindplaats binnen de top 5. Ook in de World Final moet Gerard zijn titel verdedigen in LC en gaat Lagrange voor een top 5 in PRO.
Hattrick voor Gerard Van der Horst?
Gerard Van der Horst - Lamborghini Huracan evo Super Trophy
Gerard Van der Horst - Lamborghini Huracan evo Super Trophy
De Nederlandse TGV Gerard Van der Horst heeft zijn derde titel op rij bijna vast en kan in Vallelunga een loepzuivere hattrick scoren. De regerende kampioen heeft een voorsprong van 29 punten op de Fransman Joseph Collado die dan weer de hete adem van de Chinees Weeraborwornpong in zijn nek voelt die volgt op vier punten van Collado. Vice kampioen in de Lamborghini Cup en tweede rijder binnen het team van Van der Horst Motorsport, William van Deyzen kende tot hiertoe een minder seizoen en staat vierde. Hopelijk kan de Nederlander nog de kloof van 20 punten overbruggen op de Chinees, maar het wordt uiteraard zeer moeilijk en van Deyzen heeft het zelf niet meer in handen. Gerard daarentegen wel, want hij heeft voldoende aan maximum vier punten voor zijn derde titel op rij.

Gerard Van der Horst & William van Deyzen
Gerard Van der Horst & William van Deyzen
Gerard Van der Horst: “We gaan het gewoon tactisch spelen. De strategie is eenvoudig; Indien Collado tweemaal de pole pakt, dan kan hij reeds twee punten inlopen en moet ik vier punten scoren tijdens de twee races samen. Tijdens de eerste race ga ik gewoon trachten om de race uit te rijden en vier punten scoren. Maar dan moet Collado naast twee poles ook wel de beide races winnen. Het is uiteraard pas na de kwalificatie dat we zullen weten welke score ik moet maken. Maar vier punten is altijd voldoende om opnieuw kampioen te worden. We moeten er gewoon ons kopje bijhouden en zeker de eerste race aan de eindmeet staan. Een podium is niet aan de orde. Eens de druk van de schouders
Van der Horst Motorsport
Van der Horst Motorsport
kan ik nog eens extra uitpakken tijdens de tweede race en uiteraard ook in de World Final. Ook deze titel wonnen we vorig seizoen en ik ben er uiteraard op uit om daar een vervolg aan te breiden. Maar zoals steeds wordt de Europese bezetting aangezwengeld met deelnemers uit Noord Amerika en Azië. Het wordt dus opnieuw een moeilijk opgave".

Niels Lagrange wil schitteren in World Finals
Lagrange - Schandorff - Lamborghini Super Trofeo
Lagrange - Schandorff - Lamborghini Super Trofeo
Ook Niels Lagrange is met zijn Deense co Frederik Schandorff zijn nog niet uitgeteld in de Klasse PRO dat een zeer sterke bezetting kent in de Lamborghini Super Trofeo Europe. Het Belgisch-Deense duo staat momenteel 7de in PRO en op amper tien punten verwijderd van de vijfde plaats. En daar horen ze ook thuis. Ze kenden wat pech afgelopen seizoen, maar reden zich in Misano en Nürburgring tweemaal richting podium. Lagrange is vooral gefocust op een top 5 in de cumul van de twee races binnen World Final.

Er zijn reeds vrij e trainingen achter de rug en vanaf donderdag beginnen de grote activiteiten met kwalificiaties en races op vrijdag, zaterdag en zondag. De deelnemers aan de Lamborghini Super Trofeo Europe die ook de World Final meerijden wachten vier kwalificaties en evenveel wedstrijden.

Foto's: Van der Horst Motorsport - Arne Simons - RIP



  • 24 Hours of Zolder

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons