Vier Hyundai i30 N TCR op de WTCR-grid
Spijts de voor de hand liggende (non-officiële) steun van Hyundai Motorsport Customer Racing zou zelfs de afgeslankte aanwezigheid van het Italiaanse team naar verluidt te danken zijn aan de kostendrukkende maatregelen die er kwamen op aandringen van de teams. Dit geldt ongetwijfeld des te meer voor Engstler Hyundai N Liqui Moly Racing, het Hyundai-klantenteam dat thans naar de WTCR promoveert nadat het vorig jaar met youngster Luca Engstler zowel in TCR Germany, TCR Asia als TCR Malaysia met de titel aan de haal ging. Teameigenaar Franz Engstler, zelf geruime tijd in o.m. DTM en WTCC actief, maakt hiermee zijn come back naar de toerwagen-koninginneklasse nadat hij eind 2017 om budgettaire redenen voor de nieuwe, toen nog zwaar door de constructeurs ondersteunde serie moest afhaken.
WTCR is geen onbekend terrein Engstler Junior die vorig jaar deel uitmaakte van het Hyundai Junior-programma. De 20-jarige Duitser uit Wiggensbach kreeg op de Slovakia Ring reeds een WTCR-wild card toegestopt en maakte in Macau als vervanger van Augusto Farfus zelfs deel uit van de officiële Hyundai-squad.
Terwijl Braziliaan Farfus dit jaar andere oorden opzoekt, gaat Noorderbuur Nick Catsburg voor een tweede seizoen als Hyundai-fabrieksrijder aan de slag. Catsburg wierp zich vorig jaar op als de perfecte teamspeler door met enkele - door de concurrentie minder gesmaakte - maneuvers zijn steentje bij te dragen tot de rijderstitel van kopman Michelisz.
Foto's: FIA WTCC/DPPI
Tweet