Vincent Vosse: "Dit jaar nog een podium scoren"
"Het zou voor mij geen verrassing geweest zijn dat we kort bij de zes fabriekswagens van Audi eindigden tijdens de kwalificaties, maar ik had niet verwacht dat we soms voor hen zouden staan. Het moeilijkste aspect binnen de DTM zijn echter de pitstops. In elke categorie waarin we uitkwamen waren wij daarin de referentie en nu hebben we daar toch echt wat problemen mee. In de GT racerij zijn pitstops meer een fysieke oefening, in de DTM moet elke millimeter, elk detail perfect zijn. Je moet keihard trainen en het is erg moeilijk, daarom ook dat dat ons voornaamste werkpunt wordt komende winter."
"Nog zoiets moeilijk is het begrijpen van de DTM. Waarom stond BMW-rijder Marco Wittmann in Brands Hatch op zaterdag op pole en finishte hij zondag pas als twaalfde? Dat zijn de vreemde dingen die soms gebeuren in de DTM en je moet leren begrijpen waarom zoiets gebeurt. Anders krijg je het gevoel dat je de dingen niet onder controle hebt, je reageert alleen maar en je bent niet proactief bezig."
"Een werkpunt van de DTM zelf is dan weer de radiocommunicatie. We geven daar heel veel geld aan uit en je mag de radio niet gebruiken, alleen wanneer de auto zich in de pitlane bevindt. MotoGP heeft geweldige races zonder radiocommunicatie, Formule 1 heeft mooie wedstrijden met radiocommunicatie. Nog iets, er was gezegd dat BMW ook met een klantenteam zou aantreden maar dat is uiteindelijk niet gebeurd. Als ik één teleurstelling mag aanduiden voor het seizoen 2019, dan is het toch wel dat."
Foto's: Arne Simons & Georges De Coster
Tweet