VLN 8: Nabeschouwing Nico Verdonck
“Met deze bolide kunnen racen levert enorm veel plezier op”, lacht de Brusselaar. “Ik heb echt mijn hartje opgehaald met deze krachtige en ontzettend amusante wagen.”
Het heet dat een rijder die plezier beleeft aan het stuur ook snel gaat. Dat wist Nico zaterdag te bevestigen, door in de race een fantastisch rondje in 7’58”558 te draaien. “Een nieuw ronderecord in het kader van de VLN”, legt de rijder enthousiast uit. “Nochtans zette ik de tijd niet in de kwalificaties, maar wel in de race, dus met heel wat verkeer en aanzienlijk wat benzine in de tank. Dit circuit van meer dan 20 kilometer in minder dan acht minuten afwerken is een enorme ervaring. Je moet echt heel geconcentreerd blijven en heel erg opletten met de tragere wagens. Maar wat een fun!”
Jammer genoeg kreeg de snelle ronde geen vervolg in de einduitslag. “Tijdens de kwalificaties was tijdens mijn snelste ronde een deel van het circuit geneutraliseerd”, legt Nico uit. “Ik stond dus pas 14de op de grid, als tweede van de SPX-klasse. Maar aan de hand van de sectortijden had ik gemerkt dat er meer in zat! Met een vijftiental GT3’s en heel wat fabrieksrijders aan de start was het niveau heel hoog dit weekend… Bij mijn eerste stint wist ik wat plaatsen te winnen en vocht ik een mooi duel uit met mijn ex-teammaat Adam Christodoulou, die aan het stuur van een Mercedes-AMG GT zat. Na de eerste pitstop waren we virtueel aan het strijden voor de tweede plaats, want sommige andere auto’s moesten hun pitstop nog afwerken. Maar bij het uitkomen van de Karussell voelde ik dat ik vermogen verloor… En ik moest de auto parkeren. Afgelopen! Jammer, want ik ben er van overtuigd dat we op het podium hadden kunnen finishen.”
Wat er ook van zij, de prestaties van de Belg bleven niet onopgemerkt. Beetje bij beetje wordt Nico Verdonck steeds meer beschouwd als één van de referenties op de Nordschleife van de Nürburgring, één van de moeilijkste circuits ter wereld. En dit is nog maar een begin!
Nico Verdonck press
Tweet