van der Horst

Voorbeschouwing Steve's Motorsport op het seizoen 2016

Het autosportseizoen 2016 is buiten onze landsgrenzen al begonnen, met de Dakar en over enkele dagen de Monte Carlo. In eigen land wordt er hard gewerkt in het vooruitzicht van de eerste wedstrijden van 2016. Ook Leuvenaar Steve Vanbellingen bereidt zich stevig voor op een nieuwe start. Voor hem start het seizoen op 27 februari in Landen met de Haspengouw Rally, terwijl er nu ook al zekerheid is over een deelname aan het nationale uithoudingskampioenschap Belcar en de 1000 Kilometer van Palanga. Ook een deelname aan de TCR Benelux, enkele races in de Benelux Supercar en één of twee andere rally’s staan in de agenda van de invoerder van Stand21.
  • Qvick Motors
Nieuwjaar ligt amper achter ons en Steve Vanbellingen heeft een goed deel van zijn autosporthuiswerk al verricht. Het eerste luik van zijn programma is de Belcar Trophy of het nationale uithoudingskampioenschap, waarin hij start met Wiebe Wytzes in een BMW M3 GTR van Comparex Racing by EMG Motorsport.

Steve Vanbellingen:
“De Belcar is nu echt wel terug, met een seizoen waarin we opnieuw mooie startvelden gaan zien en de 24 Hours of Zolder uiteraard de topaffiche zal worden. Daarom was het voor ons en voor de partners van ons team heel belangrijk om in goede omstandigheden weer aan de start te verschijnen. De keuze voor Comparex Racing by EMG Motorsport en BMW past perfect in die optiek. Ons doel is om de titel in de toerwagenklasse te behalen en zo hoog mogelijk te scoren in de algemene uitslag, zeker tijdens de race over 24 uur in Zolder. Onze wagen kan dat, al moeten we wel hopen dat we van pech gespaard blijven zoals vorig seizoen. Mijn jaar 2015 was echt niet makkelijk, maar dat betekent niet dat mijn ambitie voor 2016 er onder zal lijden.”

Naast de Belcar Trophy zijn er uiteraard nog andere weekends waarin Steve Vanbellingen zal racen. De Leuvenaar combineert net zoals de voorbije jaren circuitasfalt met rallywegen.
“We starten het seizoen in de Haspengouw Rally, heel waarschijnlijk met een Mitsubishi uit de stal van Colsoul. Ook de finale van het BK Rally, de Condroz is een serieuze optie, maar daarover communiceren we later zeker nog. Dat is het voor wat de rallywedstrijden betreft, althans voorlopig, wijzigingen zijn in functie van bepaalde mogelijkheden altijd een optie. Op circuit rij ik sowieso de 1000 Kilometer van Palanga in Litouwen, een wedstrijd die een vaste plaats in mijn agenda heeft. Meer details daarover volgen zeker nog in de loop van het seizoen. Verder werken we hard aan een deelname aan de gloednieuwe TCR Benelux. Dat is een sprintkampioenschap voor toerwagens, een terugkeer naar wat ik jaren met de BTCS heb gedaan. Ik geloof erg in het nieuwe, nationale sprintkampioenschap, en samen met Belcar zouden we wel eens een echte revival van de Belgische autosport kunnen zien. Het wat en hoe van het programma, volgen ook zeker nog, uiteraard op voorwaarde dat alles rond is. Rest er nog de Benelux Supercar Challenge, waarin ik mogelijk enkele gastoptredens maak, een volledig seizoen zit er echter niet in. Overigens wil ik nu al Comparex, GRL, EBB en Lunatecbedanken, mijn vaste partners, die maken dat we een mooi sportief programma kunnen afwerken.”

Steve's Motorsport press



  • Hamofa Performance

Copyright 2000-2023 Autosport.be - Contacteer ons