Waanzinnig drukke kalender voor VR Racing by Qvick Motors



De teamcoach is tweevoudig LMP3-kampioen Laurents Hörr. Internationaal worden rijders opgedeeld in groepen volgens hun ervaring en palmares. Zo krijgen ze binnen de FIA platina, goud, zilver of brons toebedeeld. In de LMP3 binnen de ELMS moet een wagen worden gedeeld door minstens één zilver en minstens één brons. De derde rijder mag dan een zilver of een brons zijn. In het geval van de wagen van Tom is dit dus één zilver en twee bronzen rijders.

“Ik kwam als tweede snelste uit de brons test en ook tijdens de eerste race op Le Castellet was ik bij de snelste bronsrijders. Ik was iets te braaf gestart en zakte van de 4de naar de 6de plaats. Door twee safety cars en een full course yellow kon ik langer in de wagen blijven dan voorzien inzake het verbruik en kon de wagen in 3de positie doorgeven. Maar Alvarez sukkelde nadien in de zandbak en we mochten een zekere podiumplaats vergeten. Maar niet getreurd. Ik leerde enorm veel bij, kreeg van de organisatie een uitstekend prestatierapport en we zakken komend weekend af richting Imola. DKR is een absoluut topteam dat zeer professioneel werkt op niveau van de WEC en veel ondersteuning biedt op weg richting LMP2. Ik voel de progressie naarmate het leerproces vordert. Het is niet meteen de bedoeling om een goede eindrangschikking te ambiëren. We viseren wel telkens een podiumplaats, maar ervaring opdoen is primordiaal. Monza moet ik door beroepsomstandigheden aan mij laten

Dakar Classic smaakt naar meer


Ieper en Trophée des Alpes met Porsche 914/6

Met de BMW E30 M3 voor de titel in Belcar Historic Cup


24 Hours of Zolder richting winst in de klasse


Project Schnitzer BMW 320 i E21 Turbo Groep 5.

VR Racing by Qvick Motors is erin geslaagd om deze unieke bolide met chassisnummer 26 in zijn bezit te krijgen. De wagen werd tot in de kleinste details door Qvick Motors gerestaureerd en is een uniek museumstuk. De bedoeling is om deze Schnitzer Groep 5 chassis nr. 26 tot in de kleinste details te klonen en in beperkte oplage op de markt te brengen. Momenteel is naast de originele wagen reeds een eerste identiek exemplaar klaar. Die is uiteraard te koop en zal trouwens te bewonderen zijn tijdens het New Race Festival. De wagen zal ook met zekerheid te zien zijn tijdens een race op Spa Classic van Peter Auto en op Goodwood festival of speed.
Korte geschiedenis van de BMW E21 Groep 5


Schnitzer ging later met Hans-Joachim Stuck en deze 320 i E21 Groep 5 met chassisnummer 26 richting Macau voor de eerste editie van deze race. Stuck won deze race en meteen is het chassisnummer 26 dan ook het meest succesvolle van het ganse lot. De wagen werd in Macau aangekocht door BMW Hong Kong als showwagen. Na vele omwegen is deze befaamde bolide uiteindelijk geland in de ateliers van Qvick Motors waar hij met goedkeuring van BMW Motorsport en Schnitzer wordt gekloond op enkele exemplaren. Ondertussen is de originele wagen volledig gerestaureerd en is er reeds één gekloond exemplaar paraat voor de verkoop.
Kort samengevat wordt het voor VR Racing by Qvick Motors een superdruk seizoen met meerdere disciplines die door elkaar lopen. Maar hier toont het team niet alleen zijn onvoorwaardelijke inzet, maar ook zijn veerbaarheid en competentie.
Foto's: Qvick Motors / Bravo Racing / MPS Agency / VR Racing / Niels Vaeck
Tweet