van der Horst

Wayne Taylor Racing en BMW op pole

Wayne Taylor Racing - Corvette DP
Wayne Taylor Racing - Corvette DP
Na een bijzonder spannende strijd tussen Ricky Taylor (WTR Corvette DP) en Scott Pruett (Riley-Ford - Chip Ganassi) pakte eerstgenoemde alsnog de pole voor de derde manche van het seizoen, in de straten van Long Beach. Beide kemphanen wisselden maar liefst vier keer van koppositie in het laatste kwartier van de kwalificatie. Christian Fittipaldi, samen met João Barbosa en Sebastien Bourdais winnaar van de 12 uren van Sebring, vangt de wedstrijd aan in derde stelling met zijn Corvette DP van Action Express Racing. Michael Valiante (Corvette DP - VisistFlorida.com) en Eric Curran (Corvette DP - Action Express Racing) maakten de top vijf vol. De eerste LMP2 vinden op plaats acht in de vorm van de Michael Shank Racing Ligier JS P2 Honda.
BMW Team RLL - BMW Z4 GTLM
BMW Team RLL - BMW Z4 GTLM
Zowel de PC als de GTD-klasse komen dit weekend niet in actie op het korte bochtige circuit van Long Beach. Dit brengt het startveld op een eerder magere zeventien wagens. In GTLM zal BMW Team RLL vanuit pole vertrekken met dank aan Bill Auberlen. De Amerikaan slaagde er zelfs in om twee prototypes achter zich te laten. Op de tweede plaats vinden we John Edwards in de andere BMW Z4 GTE. De hevigste tegenstand voor het Duitse merk kwam van Ferrari met Giancarlo Fisichella in de 458 Italia van Risi Competizione. De Italiaan knalde hard de muur in tijdens de slotseconden van de vrije training, maar de troepen van Risi konden de rechter achterkant nog tijdig herstellen voor de kwalificatie en Fisichella kon er nog een derde tijd uit persen. De wagens van Corvette Racing zijn vier en vijf en Porsche North America teleurstellend zes en zeven.

Foto's: WTR/Cleary en BMW AG



Schrijf u in voor de Autosport.be nieuwsbrief!

Dit artikel werd gepubliceerd door Jonathan Haesaerts in Tudor United Sportscar Championship op zaterdag 18 april 2015 en is tevens terug te vinden in onze autosportkalender bij de meeting Long Beach.
  • LTF

Copyright 2000-2021 Autosport.be - Contacteer ons