van der Horst

Why Not? Racing met twee Evo3’s naar de Fun Cup powered by Hankook

Why Not? Racing - Fun Cup #478
Why Not? Racing - Fun Cup #478
Twee jaar geleden begon voor Why Not? Racing de uitdaging van de Fun Cup powered by Hankook. Alles ging van start tijdens de openingsrace van het seizoen 2021 in Mettet met een Monoplace Evo3. Sindsdien heeft het team zijn reputatie opgebouwd in het meest amusante kampioenschap van België. Bovendien zet het team uit Doornik met zijn familiale sfeer in 2023 een bijzonder symbolische stap.
“Why Not? Racing wordt dit jaar een Partner van de Fun Cup, weliswaar met een voorlopig statuut voor ons eerste seizoen”, onthult teambaas Nicolas Delencre. “Dat betekent dat we meer worden dan een team in de ogen van de organisator: samen met andere teams kunnen we onder meer meedenken over de ontwikkeling en de toekomst van het kampioenschap. We danken Kronos Events voor die erkenning. Vanaf de eerste race in Mettet starten we met twee Monoplace Evo3’s. Die doelstelling hadden we al een tijdje en we zijn erg gelukkig om die nu te kunnen concretiseren.”
 
De #478 in de kleuren van EG Innovation kwam deze winter aan in het atelier en wordt uitgerust met een zwart-roze livery, de historische kleuren van Why Not? Racing. Aan het stuur zit Nicolas Delencre. In Mettet wordt hij bijgestaan door twee rijders afkomstig uit de Vintage-categorie: Patrice Trenchant en de jonge Quentin Laruelle. Het drietal komt uit in de Fun-categorie en mikt op een mooie prestatie in het algemene klassement na de negende positie van vorig jaar. “Ik ben Why Not? Racing uiteraard gekruist op het circuit met de Vintage en toen ik vernam dat ik voor hen zou racen in Mettet, was ik in de wolken”, reageert Quentin Laruelle. “Ik kijk ernaar uit hen te ontmoeten tijdens de eerste manche van het seizoen en zo mijn terugkeer te maken aan het stuur van een Evo3. Voorlopig staat alleen Mettet op het programma, maar als de kans zich voordoet, zal ik niet twijfelen om tijdens andere races dit jaar het stuur te nemen van de #478.
 
De #485, de andere auto van het team, is een van de oogappels geworden van de fotografen sinds zijn debuut in de voorbije Hankook 25 Hours Fun Cup in Spa-Francorchamps. De racekever is herkenbaar aan zijn koffiekleuren en wordt ingeschreven in de Pure-klasse, voor rijders met alleen de Fun Cup of een gelijkaardige competitie op hun palmares. Steve Claeys, al twee jaar een vaste waarde van het team, wordt dit seizoen versterkt door rijder-journalist Martin Businaro, een gekend gezicht uit het kampioenschap. Ze krijgen komend weekend de versterking van ex-motorrijder Vincent Van Melderen, die zijn debuut maakt in de autosport. Een team dat voor de verrassing kan zorgen. “Een tijd geleden maakte ik een zwaar ongeluk mee waardoor ik meer dan een jaar buiten strijd was”, legt hij uit. “Ik wou dus de overstap maken naar vier wielen om me weer te kunnen amuseren. Ik ontdekte een advertentie van Why Not? Racing en werkte vervolgens een testsessie af. Alles verliep vlot, in die mate dat ze me hebben voorgesteld om te racen in Mettet. Toen was de trein vertrokken.”
 
Afspraak tussen Samber en Maas komend weekend, op het Circuit Jules Tacheny de Mettet voor de eerste wapenfeiten van Why Not? Racing in het kader van de Fun Cup powered by Hankook 2023. Na de trainingen op vrijdag en zaterdag, wordt de start zondag gegeven om 9.30 uur. De zwart-witgeblokte vlag wordt acht uur later getoond.

Fun Cup press



Dit artikel werd gepubliceerd door de redactie in Fun Cup op woensdag 22 maart 2023.
  • St. Paul

Copyright 2000-2024 Autosport.be - Contacteer ons